Mjae... Varierar ju med vad det är för system, vad det är för sensor, vad det är för felkod och så vidare, men det är inte idiotsäkert att det är en sensor bara för att en felkod pekar åt det hållet. Styrdatorn sätter felkoden för att den känner av att något relaterat till sensorn inte är som datorn förväntar sig, men det kan vara svårt eller omöjligt för datorn att avgöra exakt var felet ligger. Ett kabelbrott eller avskavd isolering så kabeln ligger mot jord eller mot en annan kabel är några få simpla exempel som kan göra att datorn inte får någon begriplig signal från sensorn trots att sensorn är helt frisk.nino skrev:
Har köpt egen kabel och programvara nu, där finns det tydligen diagnostik för alla givare och sensorer så bilen ändrar själv för att kolla funktionI Gsssson skrev:Mjae... Varierar ju med vad det är för system, vad det är för sensor, vad det är för felkod och så vidare, men det är inte idiotsäkert att det är en sensor bara för att en felkod pekar åt det hållet. Styrdatorn sätter felkoden för att den känner av att något relaterat till sensorn inte är som datorn förväntar sig, men det kan vara svårt eller omöjligt för datorn att avgöra exakt var felet ligger. Ett kabelbrott eller avskavd isolering så kabeln ligger mot jord eller mot en annan kabel är några få simpla exempel som kan göra att datorn inte får någon begriplig signal från sensorn trots att sensorn är helt frisk.
Ska köra den innan jag packar upp givaren så jag är säker, ja jag får väl även kontrollera kablar och sånt men det var ett inte helt ovanligt fel
Kan ju återkoppla lite.. mer fel har dykt upp och man har nu sagt att man kan köpa tillbaka bilen mot ett nyttjandeavdrag vilket verkar vara 13:-/mil vilket känns helt ok.
Frågan är vad som ingår i de 13:- är det endast värdeminskning eller ingår normalt slitage?
Bulor repor stenskott ?
Vad jag vet så är bilen i samma skick, nu är inte jag någon som nagelfar bilarna när jag köper så jag vet inte riktigt vad som fanns på den innan och vad som eventuellt tillkommit
Frågan är vad som ingår i de 13:- är det endast värdeminskning eller ingår normalt slitage?
Bulor repor stenskott ?
Vad jag vet så är bilen i samma skick, nu är inte jag någon som nagelfar bilarna när jag köper så jag vet inte riktigt vad som fanns på den innan och vad som eventuellt tillkommit
Bilen återlämnad nu.
Funderar på om jag ska skicka in till ARN?
Ja visst är det en värdeminskning men frågan är ju om man kan komma undan med den, jag har velat ha bilen fixad men dom vill inte göra det... Jag hade gärna haft kvar bilen om dom hade fixat den.
Är det någon idé att dra det vidare?
Firman har inte gjort några avdrag för förlorad arbetsinkomst, räntor osv.
Dom tyckte att vi skulle åka med en olaglig bil...
Funderar på om jag ska skicka in till ARN?
Ja visst är det en värdeminskning men frågan är ju om man kan komma undan med den, jag har velat ha bilen fixad men dom vill inte göra det... Jag hade gärna haft kvar bilen om dom hade fixat den.
Är det någon idé att dra det vidare?
Firman har inte gjort några avdrag för förlorad arbetsinkomst, räntor osv.
Dom tyckte att vi skulle åka med en olaglig bil...
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Om du fått häva köpet med lite avdrag för mil skulle jag släppa det. Tar bara massa energi att fortsätta bråka. Om det inte rör sig om stora summor för t.ex. förlorad arbetsförtjänst inkomst.nino skrev:
Bilen återlämnad nu.
Funderar på om jag ska skicka in till ARN?
Ja visst är det en värdeminskning men frågan är ju om man kan komma undan med den, jag har velat ha bilen fixad men dom vill inte göra det... Jag hade gärna haft kvar bilen om dom hade fixat den.
Är det någon idé att dra det vidare?
Firman har inte gjort några avdrag för förlorad arbetsinkomst, räntor osv.
Dom tyckte att vi skulle åka med en olaglig bil...
Nu får du väl ge dig.nino skrev:
Bilen återlämnad nu.
Funderar på om jag ska skicka in till ARN?
Ja visst är det en värdeminskning men frågan är ju om man kan komma undan med den, jag har velat ha bilen fixad men dom vill inte göra det... Jag hade gärna haft kvar bilen om dom hade fixat den.
Är det någon idé att dra det vidare?
Firman har inte gjort några avdrag för förlorad arbetsinkomst, räntor osv.
Dom tyckte att vi skulle åka med en olaglig bil...
Klart du ska betala för dem nyttjade milen.
Oavsett om dem inte tog tillbaka den från början så skall heller inte du förvärra felet. Så har du kört, kört o kört så kan du gott stå för den lilla värdeminskningen o betala för dig
Kostnaden hade du haft oavsett vilken bil du haft
Nja stora summor vet jag inte men det är iaf 2 dagar jag har varit ledig.
13:- mil har man dragit, visst är det ju en värde minskning på milen men samtidigt så hade det ju aldrig blivit så här om man skött sig från start...
Lite tråkigt när man som bilfirma gör en delete på adBlue utan att meddela kunden utan man säger att det är lagat...
Med nya förslagen från transportstyrelsen? så finns fängelse i straffskalan om man manipulerar bilen.
Det tycker man alltså som bilfirma att kunden ska åka ovetandes med
13:- mil har man dragit, visst är det ju en värde minskning på milen men samtidigt så hade det ju aldrig blivit så här om man skött sig från start...
Lite tråkigt när man som bilfirma gör en delete på adBlue utan att meddela kunden utan man säger att det är lagat...
Med nya förslagen från transportstyrelsen? så finns fängelse i straffskalan om man manipulerar bilen.
Det tycker man alltså som bilfirma att kunden ska åka ovetandes med
Klicka här för att svara