Vilket jobb! Även jag håller på med ett badrum som jag tycker har tagit mycket tid och ork men ni har gjort mer. Lite svårt att se på bilderna men visst har ni vitt/ljust kakel med vit fog? Vi har en vit matt kakelplatta och har nu lite svårt att bestämma oss för vit eller ljusgrå fog, det är smutsen vi tänker på. Hoppas på att få se det färdiga badrummet sen.

housemouse skrev:
Vi har en vit matt kakelplatta och har nu lite svårt att bestämma oss för vit eller ljusgrå fog, det är smutsen vi tänker på. Hoppas på att få se det färdiga badrummet sen.

Jag provade med vit fog till vit matt platta, jag tyckte inte att det blev bra. Vårt dyra snygga kakel blev helt dött-livlöst-platt. Det var bara att bita ihop, krafsa ur och foga om med ljusgrått.

Jag tror inte det är vit fog i det fina badrummet på bilderna.

/Danne

Hej!

Det är Cascos ljusgrå dekorfog. Kaklet är 20x25cm och beigemelerat. Bården är samma sjösten som på golvet 10x10cm.
Värmekabeln kommer från Thorin & Thorin, T2-blå 10W/m.

Hmmm, Casco's Dekor. Då gjorde du inte samma fel som vi, nämligen tvättade kaklet för dåligt och väntade för länge innan vi torrpolerade. Det var/är (inte klara än i skrivande stund) nästan omöjligt att få bort alla fogrester på plattorna.

// Lidman

Jag fogade också med Cascos ljusgrå fog, för mig fungerade den fint.

/ PJ

Lidman skrev:
Hmmm, Casco's Dekor. Då gjorde du inte samma fel som vi, nämligen tvättade kaklet för dåligt och väntade för länge innan vi torrpolerade. Det var/är (inte klara än i skrivande stund) nästan omöjligt att få bort alla fogrester på plattorna.

// Lidman
Vi gjorde samma fel. Väntade för länge. I helgen kom min svärfar (målaren) med en flaska "Klinkerrent". (Minns tyvärr inte vilket fabrikat det är.) En sur lösning som man blandar med vatten. Efter att ha mättat fogarna med vanligt vatten var det bara att svabba över alla väggar och därefter tvätta av dem med vatten. Inget gnuggande krävdes. Och kaklet blev kanon!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.