Nissens
T tanaris skrev:
...på väg till jobbet...

Den låga nivån nåddes redan när det förutsattes att cyklister alltid är ute och nöjeskör och traktorförare (och, får man väl då anta, bilister) aldrig är det.
Öööh, det handlade om att träningscykla i biltrafiken…
Det vore trevligt om du presenterar vad det nu är träningscyklisterna producerar, eftersom jag så fint gav exempel på vad jordbruken producerar.

Staffans2000
M maria01 skrev:
Fast regeln säger att 2 stycken rullstolar ska kunna mötas
Är det verkligen sant?

Staffans

Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Är det verkligen sant?

Staffans
Mins det sen en polare hade uteservering på söder som vi fick bygga om en natt för stadsdelen la vite

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
T
Nissens Nissens skrev:
Öööh, det handlade om att träningscykla i biltrafiken…
Det vore trevligt om du presenterar vad det nu är träningscyklisterna producerar, eftersom jag så fint gav exempel på vad jordbruken producerar.
Ja, jag tränar på väg till och från jobbet. Jag tänker dock inte ställa mitt arbete mot jordbrukares, bådas är förmodligen viktiga på olika sätt men hela min poäng var ju att man inte skulle göra det..

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
hsd
Här är vägrenen ca 100mm bred så cyklister håller sig pp vägen, men det skiter tradarchaffisarna i så cyklisterna måste hålla tungan rätt i munnen eller bli vägmos

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
[länk]
Den regeln gäller bara i hastigheter över 70km/h

• Gilla
jocke31 och 1 till
  • Laddar…
Nissens
T tanaris skrev:
Ja, jag tränar på väg till och från jobbet. Jag tänker dock inte ställa mitt arbete mot jordbrukares, bådas är förmodligen viktiga på olika sätt men hela min poäng var ju att man inte skulle göra det..
Du försöker få det till att du måste träningscykla i trafiken för att komma till jobbet. Stor skillnad mot traktorföraren som är på jobbet när hen kör traktorn. Jordbrukaren har inget val, utan gör sitt jobb helt enkelt.

Du och andra som träningscyklar i biltrafiken gör inte det för att ni måste, det är ett val ni gör i brist på något(sunt förnuft, förstånd eller något annat fundamentalt).

Ser du verkligen inte den skillnaden själv så kan jag nog inte hjälpa dig med det…

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Du försöker få det till att du måste träningscykla i trafiken för att komma till jobbet. Stor skillnad mot traktorföraren som är på jobbet när hen kör traktorn. Jordbrukaren har inget val, utan gör sitt jobb helt enkelt.

Du och andra som träningscyklar i biltrafiken gör inte det för att ni måste, det är ett val ni gör i brist på något(sunt förnuft, förstånd eller något annat fundamentalt).

Ser du verkligen inte den skillnaden själv så kan jag nog inte hjälpa dig med det…
De flesta bilister måste inte heller köra bil, de kan exempelvis cykla eller åka kollektivt.

• Gilla
Anna_H och 9 till
  • Laddar…
Nissens
pacman42 pacman42 skrev:
De flesta bilister måste inte heller köra bil, de kan exempelvis cykla eller åka kollektivt.
Haha, nu kör ju bilar på vägarna som är avsedda för bilar. De kör inte på cykelbanorna… hade de gjort det så hade jag förstått din kommentar.

Men nu är den fullständigt obegriplig..

• Gilla
  • Arg
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:

Sluta vara ett sådant stolpskott, finns inget bättre färdmedel i en storstad än cykel. Plus att det är miljövänligt

• Älska
  • Gilla
  • Arg
Lilllen och 4 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Haha, nu kör ju bilar på vägarna som är avsedda för bilar. De kör inte på cykelbanorna… hade de gjort det så hade jag förstått din kommentar.

Poängen är fortfarande att många inte måste köra bil, det var det argumentet du använde mot träningscykling, att man inte måste.

Redigerat:
  • Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Sluta vara ett sådant stolpskott, finns inget bättre färdmedel i en storstad än cykel. Plus att det är miljövänligt
Trevlig prick du är.
Storstad??? Vem pratar om storstad??
Vi diskuterar cyklister som stör biltrafiken. Det gör de knappast i storstäderna…

Du bor väl i Stockholm och tror att det är normen… det är dock bara en liten minoritet om typ 10% av Sveriges befolkning som bor där..

• Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Nissens
pacman42 pacman42 skrev:
Poängen är fortfarande att många inte måste köra bil, det var det argumentet du använde not träningscyklibg, att man inte måste.
Att man inte måste träningscykla i biltrafiken till jobbet nej. Är du tvingad till det menar du? Kan du inte cykla på cykelbanan, ta bilen eller nåt. Och efter jobbet ge dig ut och träningscykla på ett säkrare sätt?

• Haha
Anna_H
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Att man inte måste träningscykla i biltrafiken till jobbet nej. Är du tvingad till det menar du? Kan du inte cykla på cykelbanan, ta bilen eller nåt. Och efter jobbet ge dig ut och träningscykla på ett säkrare sätt?
Din argumentation är rätt ihålig. Då kan ju du åka kollektivt istället också. Det är på samma nivå.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:

Och alla vägar, förutom motorvägar och andra vägar med förbud mot cykeltrafik, är avsedda även för cyklar.

• Gilla
  • Älska
Lilllen och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.