96 017 läst ·
1 428 svar
96k läst
1,4k svar
Bilar som kör för nära cyklist
Öööh, det handlade om att träningscykla i biltrafiken…T tanaris skrev:
Det vore trevligt om du presenterar vad det nu är träningscyklisterna producerar, eftersom jag så fint gav exempel på vad jordbruken producerar.
Ja, jag tränar på väg till och från jobbet. Jag tänker dock inte ställa mitt arbete mot jordbrukares, bådas är förmodligen viktiga på olika sätt men hela min poäng var ju att man inte skulle göra det..Nissens skrev:
Du försöker få det till att du måste träningscykla i trafiken för att komma till jobbet. Stor skillnad mot traktorföraren som är på jobbet när hen kör traktorn. Jordbrukaren har inget val, utan gör sitt jobb helt enkelt.T tanaris skrev:
Du och andra som träningscyklar i biltrafiken gör inte det för att ni måste, det är ett val ni gör i brist på något(sunt förnuft, förstånd eller något annat fundamentalt).
Ser du verkligen inte den skillnaden själv så kan jag nog inte hjälpa dig med det…
De flesta bilister måste inte heller köra bil, de kan exempelvis cykla eller åka kollektivt.Nissens skrev:
Du försöker få det till att du måste träningscykla i trafiken för att komma till jobbet. Stor skillnad mot traktorföraren som är på jobbet när hen kör traktorn. Jordbrukaren har inget val, utan gör sitt jobb helt enkelt.
Du och andra som träningscyklar i biltrafiken gör inte det för att ni måste, det är ett val ni gör i brist på något(sunt förnuft, förstånd eller något annat fundamentalt).
Ser du verkligen inte den skillnaden själv så kan jag nog inte hjälpa dig med det…
Renoverare
· Stockholm
· 20 273 inlägg
Sluta vara ett sådant stolpskott, finns inget bättre färdmedel i en storstad än cykel. Plus att det är miljövänligtNissens skrev:
Du försöker få det till att du måste träningscykla i trafiken för att komma till jobbet. Stor skillnad mot traktorföraren som är på jobbet när hen kör traktorn. Jordbrukaren har inget val, utan gör sitt jobb helt enkelt.
Poängen är fortfarande att många inte måste köra bil, det var det argumentet du använde mot träningscykling, att man inte måste.Nissens skrev:
Redigerat:
Trevlig prick du är.AndersMalmgren skrev:
Storstad??? Vem pratar om storstad??
Vi diskuterar cyklister som stör biltrafiken. Det gör de knappast i storstäderna…
Du bor väl i Stockholm och tror att det är normen… det är dock bara en liten minoritet om typ 10% av Sveriges befolkning som bor där..
Att man inte måste träningscykla i biltrafiken till jobbet nej. Är du tvingad till det menar du? Kan du inte cykla på cykelbanan, ta bilen eller nåt. Och efter jobbet ge dig ut och träningscykla på ett säkrare sätt?pacman42 skrev:
Din argumentation är rätt ihålig. Då kan ju du åka kollektivt istället också. Det är på samma nivå.Nissens skrev:
Och alla vägar, förutom motorvägar och andra vägar med förbud mot cykeltrafik, är avsedda även för cyklar.Nissens skrev: