Staffans2000
D Daniel 109 skrev:
Djur brukar inte nyttja korsningar.
Källa på det:D?

Staffans
 
P Pin skrev:
Vi vet föga om vilka samhällsbärande funktioner förarna med bakvänd keps i sina ombyggda V70, pickisar eller SUVar med LGF skylt bak har,:cool: Dessa tycks ju finnas fler av än ”riktiga” traktorer idag.
En ska jag märke nu på vår lilla Sverige resa är att på stort sätt alla landsvägar vi åkte på var det massor med kolarämmar, jag gissar på det är Atraktorer som lekt :)
 
Staffans2000
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Många hoppar högt när man skriker. Tyvärr svårare för kvinnor med lägre röstresurser.
Prova en gång att glömma att gå ut med soporna, så får du höra på röstresurser.

Staffans
 
  • Haha
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
T tanaris skrev:
Det är vansinnigt många som av någon anledning kör 90 på 100-väg och dessutom i den mittersta filen av tre, men de går ju att köra om även om de är både irriterande och trafikfarliga.

Men det finns också gott om förare som inte fattat vad som gäller på vägar upp t o m 70 och tror att det är samma regler när det gäller omkörningar. Får påfallande ofta såna bakom mig som tutar och blinkar och har sig.
Tror du att du kan välja fil som du vill?
 
  • Wow
El-Löken66
  • Laddar…
T
D Daniel 109 skrev:
Tror du att du kan välja fil som du vill?
Jag får välja det körfält som är lämpligast, ja.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Du ska ligga till höger om det inte finns en bra anledning till det. Enligt mitt tycke är det idioti att tillåta omkörning till höger.
 
T
D Daniel 109 skrev:
Du ska ligga till höger om det inte finns en bra anledning till det. Enligt mitt tycke är det idioti att tillåta omkörning till höger.
Som sagt, jag får välja själv. Dessutom får jag inte flytta mig från den filen hur som helst. Framför allt inte för att någon dumskalle kommer bakifrån och tutar.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
T
A Argastesnickaren skrev:
[länk]
Ja, det är ruskigt irriterande att behöva förflytta sig över två filer, köra om några bilar, förflytta sig tillbaka och efter någon minut upprepa samma sak igen. De borde automatisera bötfällandet på den sträckan.
 
  • Gilla
jocke31 och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Här är cykelbanan mitt emot min lgh, motsvarande bana på min sida i andra färdriktningen.

[bild]
där har vi bild på ett väldigt stort problem nuförtiden Big bag som blockerar så gående och handikapade är tvungna att gå ut i cyckelbanan
 
  • Gilla
hapazard och 3 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
där har vi bild på ett väldigt stort problem nuförtiden Big bag som blockerar så gående och handikapade är tvungna att gå ut i cyckelbanan
Finns ju plats för en person, ingen mänsklig rättighet att gå på rad :)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Finns ju plats för en person, ingen mänsklig rättighet att gå på rad :)
Fast regeln säger att 2 stycken rullstolar ska kunna mötas
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Fast regeln säger att 2 stycken rullstolar ska kunna mötas
Det där är ju lite galet, om det följdes strikt skulle 70 procent av alla uteserveingar få tas bort. De får väl köra en i taget
 
  • Gilla
  • Arg
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Fast regeln säger att 2 stycken rullstolar ska kunna mötas
Regeln säger att det skall vara minst 120cm brett.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.