95 998 läst ·
1 428 svar
96k läst
1,4k svar
Bilar som kör för nära cyklist
Renoverare
· Stockholm
· 20 272 inlägg
En ska jag märke nu på vår lilla Sverige resa är att på stort sätt alla landsvägar vi åkte på var det massor med kolarämmar, jag gissar på det är Atraktorer som lektP Pin skrev:
https://www.nwt.se/2021/07/13/insandare-36-000-kronor-for-en-gatukorsning/Staffans2000 skrev:
Tror du att du kan välja fil som du vill?T tanaris skrev:Det är vansinnigt många som av någon anledning kör 90 på 100-väg och dessutom i den mittersta filen av tre, men de går ju att köra om även om de är både irriterande och trafikfarliga.
Men det finns också gott om förare som inte fattat vad som gäller på vägar upp t o m 70 och tror att det är samma regler när det gäller omkörningar. Får påfallande ofta såna bakom mig som tutar och blinkar och har sig.
Du ska ligga till höger om det inte finns en bra anledning till det. Enligt mitt tycke är det idioti att tillåta omkörning till höger.
Som sagt, jag får välja själv. Dessutom får jag inte flytta mig från den filen hur som helst. Framför allt inte för att någon dumskalle kommer bakifrån och tutar.D Daniel 109 skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 272 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 272 inlägg