Viktor.J Viktor.J skrev:
Jag tänkte använda bidraget för att byta ut en dragig dörr från 1945. Men tolkar villkoren för bidrag för skalskydd som att man först måste ha fått bidrag för att byta energikällan ?

Jag fick avslag då min trasiga kombipanna (el/olja) inte var en ren elpanna även att den saknade oljetank och ledningar 😂
Jag fick godkänt för min kombipanna (CTC Total 1980) där jag IRL eldade med pellets vintertid. Pelletsbrännare var dock i princip slut, så jag nämnde inget om att jag eldade (fortfarande) vid ansökan.

Ett problem verkar vara olikvärdig bedömning mellan olika regioner.

Till er som har kommit till steget att ansöka om utbetalning, har det i era fakturor angetts när arbetet påbörjades och när det slutfördes? Jag ser nu att det inte står angivet på någon av mina fakturor. Borde jag be om nya? Kruxet är bara att jag inte var en helt nöjd slutkund och skulle gärna undvika att behöva be om nya fakturor. Har ni fått komplettera på den frågan?

N Novve skrev:
Till er som har kommit till steget att ansöka om utbetalning, har det i era fakturor angetts när arbetet påbörjades och när det slutfördes? Jag ser nu att det inte står angivet på någon av mina fakturor. Borde jag be om nya? Kruxet är bara att jag inte var en helt nöjd slutkund och skulle gärna undvika att behöva be om nya fakturor. Har ni fått komplettera på den frågan?
Vet inte, men jag bad särskilt installatören att ange installationsdatum. ( 2 dagar). Brukar bli gnäll när man ska in och ändra gamla fakturor.
Verkar som om Länsstyrelserna flyttat fram datum för behandling av inkomna ansökningar. Innan var det 27 maj. Nya pengar? Någon som lämnat in efter den 27:e och nydligen fått positivt besked?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.