T twids skrev:
Jag fick ett OK 21 augusti. Dock inga pengar än....
Hmm... vilket datum lämnade du in ansökan, var det före 25/5 då pengarna tog slut? (tog slut i Skåne iaf)

Jag har tidigare fått svar att min ansökan inte godkändes och att utbetalningarna var stoppade. Jag kompletterade/svarade i ärendet och fick i veckan min ansökan godkänd. Nu stod det inget om slut på pengar men finns ingen garanti såklart att så inte är fallet. Ska skicka in kvittona nästa vecka så får vi se. Var jävligt snäva datum, allt skulle vara inskickat senast 1 oktober.

J jimmymcgill skrev:
Jag har tidigare fått svar att min ansökan inte godkändes och att utbetalningarna var stoppade. Jag kompletterade/svarade i ärendet och fick i veckan min ansökan godkänd. Nu stod det inget om slut på pengar men finns ingen garanti såklart att så inte är fallet. Ska skicka in kvittona nästa vecka så får vi se. Var jävligt snäva datum, allt skulle vara inskickat senast 1 oktober.
Exakt samma för mig. Ansökan blev plötsligt preliminärt godkänd så måste söka om utbetalning innan 1 oktober. Jag tolkar det som att de fått nya pengar. Jag skickade in kvittona i måndags, man vet aldrig när pengarna tar slut igen. Återkommer om/när pengar finns på kontot.

Ronnie78 Ronnie78 skrev:
Exakt samma för mig. Ansökan blev plötsligt preliminärt godkänd så måste söka om utbetalning innan 1 oktober. Jag tolkar det som att de fått nya pengar. Jag skickade in kvittona i måndags, man vet aldrig när pengarna tar slut igen. Återkommer om/när pengar finns på kontot.
Jag har också skickat in så vi får se om det kommer något för mödan man lagt ner.

J jimmymcgill skrev:
Jag har också skickat in så vi får se om det kommer något för mödan man lagt ner.
Fick precis besked att de godkänt ansökan (tidigare var det preliminärt beslut), så pengar ska komma inom ett par veckor. Så skönt! 30.000kr är mycket pengar.

Ronnie78 Ronnie78 skrev:
Fick precis besked att de godkänt ansökan (tidigare var det preliminärt beslut), så pengar ska komma inom ett par veckor. Så skönt! 30.000kr är mycket pengar.

• Förlängning och utvidgning av småhusstöd för energieffektivisering med tillägg av 300 miljoner kronor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Novve
  • Laddar…
Jag har pengarna på kontot nu. Bra att regeringen löste detta. 60.000 skattade pengar gör stor skillnad.

• Gilla
thced
  • Laddar…
vart står detta, har du länk?

U Utsliten och utdömd skrev:
Ja hade allt stått på en faktura hade jag fått ersättningen eftersom den då motsvarar exakt det jag hade offert på, som blev godkänd för bidrag.
Men när jag kom med två fakturor med totalt samma belopp som initiala offerten, men där endast en hade arbete speccat så ville de ha komplettering som intygade att materialet på den andra offerten var installerar av någon med f-skatt.

Visst det hade gått att mygla, be nån kompis med byggfirma skriva en faktura för installationen som han sen makulerar osv. Men dels är jag ärlig i min ansökan för bidraget och för det andra så vet jag inte hur många jag känner som vill utföra bokföringsbrott för något de inte skulle tjäna pengar på.
Är det tydlig någonstans på Boverkets sida att även klimatskärmsåtgärder kräver utförande av F-skatt företag?
Har ju gjort jobbet med isolering, fönsterbyte etc. på egen hand (värmepump installerad av F-skattat bolag).

Tycker jag läser under rubrikerna för värmesystem att det är tydligt att det krävs F-skatt, men saknar en sådan skrivelse under rubriken för klimatskydd. Kanske tolkar jag texten utifrån vad som passar mig bäst? 🤷‍♂️

https://www.boverket.se/sv/bidrag--garantier/bidrag-for-energieffektivisering-i-smahus/

U
O OIS91 skrev:
Är det tydlig någonstans på Boverkets sida att även klimatskärmsåtgärder kräver utförande av F-skatt företag?
Har ju gjort jobbet med isolering, fönsterbyte etc. på egen hand (värmepump installerad av F-skattat bolag).

Tycker jag läser under rubrikerna för värmesystem att det är tydligt att det krävs F-skatt, men saknar en sådan skrivelse under rubriken för klimatskydd. Kanske tolkar jag texten utifrån vad som passar mig bäst? 🤷‍♂️

[länk]
Jag blev nekad bidrag pga av att jag gjorde jobbet själv, för isolering av hela övervåningen, som tidigare varit oisolerad.

• Gilla
OIS91
  • Laddar…
T
U Utsliten och utdömd skrev:
Jag blev nekad bidrag pga av att jag gjorde jobbet själv, för isolering av hela övervåningen, som tidigare varit oisolerad.
Japp, måste vara gjort av företag med F-skatt. 🥴
Jag fick hit ett företag som monterade fönstren för en liten peng, som gjorde att jag kunde söka pengarna för fönster.

• Gilla
OIS91
  • Laddar…
Alright, då har vi koll på läget. Tack!

T thced skrev:
Japp, måste vara gjort av företag med F-skatt. 🥴
Jag fick hit ett företag som monterade fönstren för en liten peng, som gjorde att jag kunde söka pengarna för fönster.
Samma här.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.