94 155 läst ·
593 svar
94k läst
593 svar
Bevisa samboskap
Han bodde i huset sedan han ärvde det av sina föräldrar och bara det faktumet att huset är ärvt av hans föräldrar räcker. Behövs inte något annat skäl. Att hålla på om sambos är helt utan orsak då kärringen i vilket fall som helst inte har någon som helst rätt till kåken. Det är bara barnen till pappan som ärver allt inkl fastigheten.A A-Man_08 skrev:
Exakt.4774 skrev:
Han bodde i huset sedan han ärvde det av sina föräldrar och bara det faktumet att huset är ärvt av hans föräldrar räcker. Behövs inte något annat skäl. Att hålla på om sambos är helt utan orsak då kärringen i vilket fall som helst inte har någon som helst rätt till kåken. Det är bara barnen till pappan som ärver allt inkl fastigheten.
Precis! Som jag skrivit så är det ett solklart fall. Men det måste ändå upp till tingsrätten och man kan inte avhysa folk i Sverige lätt. Hade det funnits små barn hade det varit intill omöjligt. Kvinnan har barrikaderat sig så just nu pågår polisiär och kronofogde involvering….men det är ”inte bara att”…. 😂
Globetrot skrev:
De tog in en advokat redan efter 1 månad (boutredare)Ja
Det var inte boutredaren jag syftade på, hR inte läst denna tråd på ett tag men boutredningsmannen behöver inte heller vara advokat, utan det jag syftar på var en advokat som kan ta detta till tingsrätten och avvekla boutredningsmannen iom att han inte fungerar. Sedan vore det bra om advokaten tar tag i frågan om sambon så att vi kan få ett slut på denna tråd.Globetrot skrev:
Jag kan se en hel mängd sätt att få ut henne ur huset. Då det hon gör är olagligt så borde det räcka med en polisanmälan om olovligt förfarande.Globetrot skrev:
Precis! Som jag skrivit så är det ett solklart fall. Men det måste ändå upp till tingsrätten och man kan inte avhysa folk i Sverige lätt. Hade det funnits små barn hade det varit intill omöjligt. Kvinnan har barrikaderat sig så just nu pågår polisiär och kronofogde involvering….men det är ”inte bara att”…. 😂
Klicka här för att svara