Hej!

Skulle vilja ha lite råd angående bets av vägg i badrum.

Vi har gjort iordning ett badrum i källaren och byggt en bastu i ett hörn av det. Nu funderar vi på om vi skulle kunna sätta råspont som panel utanpå bastun slipa lite och betsa denna så att ytan får typ valnötsfärg.

Är detta möjligt och hur går man tillväga? Någon som har erfarenheter eller kunskaper runt detta?

Tacksam för all hjälp!
Mvh/Rikje
 
Visst går det. Måla på en provbit med den kulör ni vill ha för att få en känsla av hur det blir.
 
tackar för svaret!

Det är mest lacket jag undrar över och hur det beter sig i en miljö med exempelvis vattenånga?
 
Kör med Herdins lackbets och sedan en panellack. Hade tidigare träpanel i ett badrum och det var inga probem.
https://herdins.se/produkt/herdins-lackbets/
Finns tyvärr inte i valnöt, men du har tex mahognybrun o teak.
 
  • Gilla
rikje
  • Laddar…
Ok tack för svaret!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.