Hej! Jag flyttade en gammal garderob i hallen då jag ville ha fritt där, och såg att förre ägaren inte målat/betsat golvet under garderoben.

Hur fixar jag detta bäst/lättast? Behöver jag betsa om hela hallen eller kan man få till ett fint resultat genom att endast måla den lilla biten? Har förre ägaren betsat golvet? Eller vad har de gjort?

Vad tycker ni?

Trägolv i hall med en rektangulär obetsad eller omålad yta där en garderob tidigare stått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

B Bibbiparis skrev:
Hej! Jag flyttade en gammal garderob i hallen då jag ville ha fritt där, och såg att förre ägaren inte målat/betsat golvet under garderoben.

Hur fixar jag detta bäst/lättast? Behöver jag betsa om hela hallen eller kan man få till ett fint resultat genom att endast måla den lilla biten? Har förre ägaren betsat golvet? Eller vad har de gjort?

Vad tycker ni?

[bild]
Om du bara behandlar rutan kommer det synas. Om det går att slipa två ”hela plankor” och behandla dem igen så syns det mindre eller inte alls. Man kan i alla fall börja med det oceanen om man blir nöjd innan man gör hela golvet. Sen om det är betsat, lackat eller både och är svårt att se. Lägg ett vitt A4 brevid och fota. Ta med det till färgaffären så kanske de kan ta fram något liknande.

• Gilla
Bibbiparis
  • Laddar…
Ok, tack snälla för ditt svar! Ska göra så!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.