Hur gör man enklast på denna vägg som vätter mot trapphus? Gipsa på eller skrapa ren? Måste det va helt slätt innan man primar och kör tätskikt för klinkers?

• Vägg med avslitet gips, synlig gammal lim och målarfärgslager i rosa och gult, rör i hörn och byggmaterial på golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R Revoman skrev:
Hur gör man enklast på denna vägg som vätter mot trapphus? Gipsa på eller skrapa ren? Måste det va helt slätt innan man primar och kör tätskikt för klinkers?
Jag skulle skrapat så mycket det går och sen kört våtrumspackel för att få det slätt

• Gilla
Revoman
  • Laddar…
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Jag skulle skrapat så mycket det går och sen kört våtrumspackel för att få det slätt
Våtrumsspackel är fel. Ja väggen måste vara slät, sen kan du spackla till den med fix innan fuktskyddet.

T Tove L skrev:
Våtrumsspackel är fel. Ja väggen måste vara slät, sen kan du spackla till den med fix innan fuktskyddet.
Ok
Vad skall man använda för att släta till/spackla väggen i så fall är det ngn form av bruk ?

Den är inte mycket skador så jag funderar på att skrapa jämnt och sen primer och tätskikt. Dom sätter ju tätskikt utan att spackla skarvar på gipsen och skruvskallar

klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Ok
Vad skall man använda för att släta till/spackla väggen i så fall är det ngn form av bruk ?
Fix

T Tove L skrev:
Fix
Ett tunt lager fix innan tätskiktet menar du? Primar man innan fixet? Är ganska poröst på vissa ställen

R Revoman skrev:
Ett tunt lager fix innan tätskiktet menar du? Primar man innan fixet? Är ganska poröst på vissa ställen
Ja, det menar jag, primer på innan, är det poröst knacka bort det och dra på så mycket fix som behövs där, blir det väldigt stora hål ta murbruk.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.