232 läst ·
5 svar
232 läst
5 svar
Bygga om badrummet
Hej igen jag vill göra badrummet större i huset jag ska köpa och har lite funderingar. Det är klinkers på golvet nu och trägolv där jag vill utöka badrummet. Jag vill lägga el värme i golvet och ha våtrumsmatta på golvet. Antar att jag bör riva bort klinkers till att börja med men hur gör jag där det är trägolv? Ta bort eller lägga golvspån på? Tacksam för alla svar! Super bra forum 👍
Det har antagligen hantverkaren koll på.F Fröken 2021 skrev:Hej igen jag vill göra badrummet större i huset jag ska köpa och har lite funderingar. Det är klinkers på golvet nu och trägolv där jag vill utöka badrummet. Jag vill lägga el värme i golvet och ha våtrumsmatta på golvet. Antar att jag bör riva bort klinkers till att börja med men hur gör jag där det är trägolv? Ta bort eller lägga golvspån på? Tacksam för alla svar! Super bra forum 👍
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 47 975 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 47 975 inlägg
Det beror på många saker, t.ex. vad är det för trägolv, vad finns under trägolvet, hur stor är höjdskillnaden mellan golven, vilket höjd blir det på det färdiga badrumsgolvet för att golvbrunn, avloppsrör och fall ska få plats.F Fröken 2021 skrev:Hej igen jag vill göra badrummet större i huset jag ska köpa och har lite funderingar. Det är klinkers på golvet nu och trägolv där jag vill utöka badrummet. Jag vill lägga el värme i golvet och ha våtrumsmatta på golvet. Antar att jag bör riva bort klinkers till att börja med men hur gör jag där det är trägolv? Ta bort eller lägga golvspån på? Tacksam för alla svar! Super bra forum 👍
Administrator
· Skåne
· 8 624 inlägg
Vi gjorde som du tänker göra. Hantverkaren rev ut golvet ner till golvbjälkarna i båda rummen och byggde upp nytt badrumsgolv "från scratch". Det måste ju vara samma överallt om vill ha det jämnt och enhetligt.F Fröken 2021 skrev:Hej igen jag vill göra badrummet större i huset jag ska köpa och har lite funderingar. Det är klinkers på golvet nu och trägolv där jag vill utöka badrummet. Jag vill lägga el värme i golvet och ha våtrumsmatta på golvet. Antar att jag bör riva bort klinkers till att börja med men hur gör jag där det är trägolv? Ta bort eller lägga golvspån på? Tacksam för alla svar! Super bra forum 👍
Klicka här för att svara