C cpalm skrev:
"För dåliga för att lägga tillbaka"? 🤔
OK att man vill ha fint material precis runt rören, men det skall vara j-vligt "dåliga" massor för att det inte skall gå att använda dem för att fylla upp ett hål.
Jag som skrev slarvigt, dels fick inte allt plats på tomten som de först räknat med, dels behövdes en del av massorna ersättas med nytt material.

C
B bjorsi skrev:
dels fick inte allt plats på tomten som de först räknat med
Är nog snarare det det handlar om ja. Att visst material runt rör och dränering och toppskiktet måste bytas, visst. Men trist att lägga 40 lax på att köra bort fylle för att några dagar senare köra tillbaka det igen. Där kan man ju verkligen fundera på om det hade gått att lösa det smartare.

C cpalm skrev:
Är nog snarare det det handlar om ja. Att visst material runt rör och dränering och toppskiktet måste bytas, visst. Men trist att lägga 40 lax på att köra bort fylle för att några dagar senare köra tillbaka det igen. Där kan man ju verkligen fundera på om det hade gått att lösa det smartare.
20 lax blev det för massor och transport av dessa. Sedan blev det nästan dubbla mängden arbetstid.
Men vi ska diskutera kring en lösning, de håller ju med om att det blev mycket dyrare än vad de trodde från början.

C
B bjorsi skrev:
Men vi ska diskutera kring en lösning, de håller ju med om att det blev mycket dyrare än vad de trodde från början.
Ja, va f-n, då blir det ju ingen mening med att ta in offerter om priset sedan blir ett helt annat än det utlovade.
Var det inte ett fast pris du hade fått?

• Gilla
Klass0n och 2 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Ja, va f-n, då blir det ju ingen mening med att ta in offerter om priset sedan blir ett helt annat än det utlovade.
Var det inte ett fast pris du hade fått?
Nä, ett uppskattat pris men rörligt.
Även med dessa påslag blev det bra mycket billigare än de tre firmor jag fick fastpris ifrån.
Fick uppskattat rörligt från en annan grävfirma som låg någon tusenlapp under firman jag anlitade.
Men det hade blivit ungefär samma med den firman som den jag anlitade.

Det drogs av lite på fakturan plus att de skulle bjuda på en dags arbete med extra återställning så vi är nöjda

Så här blev lösningen med inkommande vatten istället för att bila plattan
Vattenrör längs väggen under hyllor i källare med diverse förvarade föremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Väggmonterad vatteninstallation med rör, ventiler och mätare, utan att ha bilat i betongplattan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
namnbyte
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.