M moggen skrev:
Finns väl bara två alternativ; avveckla eller utveckla. Att fylla igen tycker jag är synd på en så pass fin pool men du kan ju bygga ett träddäck över och ta tag i renoveringen någon gång i framtiden. Personligen hade jag knackat bort kaklet och sedan blästrat/slipat poolen. Hade också tagit bort stegen och murat upp en enkel trappa. Efter det hade jag satt microcement. Du kan sätta det direkt på betongen och det blir tätt. Har själv byggt en betongpool med grå microcement och det har funkat jättebra i 4-5 år nu. Grå färg hade matchat din poolkant och det gör färgen på vattnet grönskimrande. Det var inte jättesvårt att lägga när man väl fick rätt på det. Jag köpte min microcement här: [länk]

Lite mer inspiration:
[länk]
[länk]

Lycka till!
Tack för tips. Ja, fylla igen eller få bort poolen tror jag skulle bli en dyr historia även det, så känns inte heller som ett klockrent alternativ.

Jag spanade lite på microcement, intressant! Men dels verkar det vara ganska mycket och noggrant jobb som krävs om man ska göra det själv? Dels verkar den lösningen vara rätt så dyr också? Potentiellt ännu dyrare än liner t.om. Rätta mig gärna här om jag har fel.

I Isabl skrev:
Tack för tips. Pengar finns, det är bara inte det mest lockande att lägga dem på just pool.
Tänker man bygger veranda/ täcker hela..
Poolen blir kvar men skyddas
Ny yta för sittplats / pingisbord / växthus / whatnot
Ingen risk nån ramlar ner :-(
Osv osv.
Om andan faller på så tar man bort verandan och renoverar poolen.

Med tanke på ved det kostar att anlägga en ny betongpool, så är det värt att försöka underhålla den som finns, eller i allafall se till att den inte blir värre.

Runda av de skarpa hörnet mellan botten och sida med betong och börja skejta den :D

• Gilla
Marko Koistinen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.