Frerider Frerider skrev:
Kan ni inte ha åldersbeständig plast under trägolvet, alltså lägga ett flytande trägolv.
Hm ja vi tänker oss det jag skrev ovan. Det är sådan plastmatta från Ardex/ Dens3 som spärrar in lukt / radon osv. Det är helt fulttät också. Man limmar ner den först och sen kan man lägga ekparkett ovan med dämpning mellan. Vill ju helst inte limma ner plast på betong igen. Hade ju velat få bort lukten med annat…

Frerider
O Optometristen skrev:
Hm ja vi tänker oss det jag skrev ovan. Det är sådan plastmatta från Ardex/ Dens3 som spärrar in lukt / radon osv. Det är helt fulttät också. Man limmar ner den först och sen kan man lägga ekparkett ovan med dämpning mellan. Vill ju helst inte limma ner plast på betong igen. Hade ju velat få bort lukten med annat…
Men det känns lite overkill, lägg bara åldersbeständig byggfolie på betongen du kan tejpa alla skarvar, sedan lumpapp eller dämpande foam och sedan parkett.
Ingett limmas eller så utan bara läggs ovanpå varandra.

• Gilla
Optometristen
  • Laddar…
O Optometristen skrev:
Hej! Var skickade du iväg betongbitarna för prov? Ungefär Kostnad för analysen/ svaren?
Jag kunde köra in provet till Pegasus labs i Uppsala. De tog omkring 3500kr har jag för mig.

• Gilla
Optometristen
  • Laddar…
K Karl Heinz skrev:
Vad ska du göra med golvet är tanken? Kan man flytspackla ut ett skikt ovanpå detta för att stänga in lukten? Känns som en pragmatisk lösning med linsta arbetsinsats..
Lukten har försvunnit helt för min del så hade tur. Tror det var sunkigt helt enkelt mellan spacklet och plasten som låg på och det har vädrat ut sig.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.