Min balkong är byggd på 60-talet och har troligtvis aldrig undergått något större underhåll. Undersidan verkar spacklad och målad av föregående ägare, kanske för att dölja det egentliga skicket. Under balkongen finns en ganska bred och lång spricka i framkant där balkongräcket är infäst. Det är enbart fäst där. Nu undrar jag om det kan finnas risk för att betongen är i så dåligt skick att balkongräcket eventuellt riskerar att bli instabilt? Vad borde åtgärdas?
 
  • Sprucken betong på undersidan av balkong från 60-talet, med spricka vid infästning av balkongräcke.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.