Lite otydlig fråga.
Vid en besiktning bör det finnas ett protokoll.
Vid din inflyttning borde ett protokoll skrivits. Detta protokoll var ett bevis på skicket på lägenheten när du flyttade in och ska då stämmas av vid flytt.
Om du och den nya hyresgästen kom överrens om något borde ni gjort detta skriftligen.
Om värden inte besiktigade ligger bevisbördan på värden på vem som orsakade skadan.
Vad är det som värden klagar på?