V vvs facit skrev:
Det finns vp som är riktigt tysta
Inverterar som går på del last tex .
Du aktiverar köldbärar monitering
Så anpassar sig vp efter ditt borr hål och
Vad det kan ge dig i besparing
Mvh
Vilka bvvp och lvvp:ar är riktigt tysta?
 
En kompressor låter en del ute (luftvatten) eller inne (bergvärme). Riktigt tysta är de först när kompressorn havererat efter ett antal år och de går med elpatronen istället. Då är det bara klicket från kontaktorerna som hörs.
 
J Josth skrev:
En kompressor låter en del ute (luftvatten) eller inne (bergvärme). Riktigt tysta är de först när kompressorn havererat efter ett antal år och de går med elpatronen istället. Då är det bara klicket från kontaktorerna som hörs.
vilket givande svar JOSTH
Scotthie 12
Hade nog velat höra något annat .

Luft - Vatten tex 2 förslag på tillverkare
IVT / Bosch eller Viessmann.
Båda är tysta och kan nästan monteras
Var som helst

har man krav på en riktigt tyst BVP
Hade jag rekommenderat viessmann
Deras on off enhetsaggregat .
tror det va 37-38 decibel vid 0-35
Sjukt bra !
 
V vvs facit skrev:
vilket givande svar JOSTH
Scotthie 12
Hade nog velat höra något annat .

Luft - Vatten tex 2 förslag på tillverkare
IVT / Bosch eller Viessmann.
Båda är tysta och kan nästan monteras
Var som helst

har man krav på en riktigt tyst BVP
Hade jag rekommenderat viessmann
Deras on off enhetsaggregat .
tror det va 37-38 decibel vid 0-35
Sjukt bra !
Tack
 
A AndersL83 skrev:
Stumma rör så det är väl resonans som du säger. Får försöka lösa det med någon VVS kille. Eller är det enkelt löst själv?
Hur det gick?
 
jag har en nibe 1245-6 i tvättstugan som är vägg i vägg med köket, och den hörs väldigt svagt när man vet om den, folk som varit hit hör den inte, även om de står i köket när den går,. 10 år gammal är den i år
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.