En kompressor låter en del ute (luftvatten) eller inne (bergvärme). Riktigt tysta är de först när kompressorn havererat efter ett antal år och de går med elpatronen istället. Då är det bara klicket från kontaktorerna som hörs.
vilket givande svar JOSTHJ Josth skrev:
Scotthie 12
Hade nog velat höra något annat .
Luft - Vatten tex 2 förslag på tillverkare
IVT / Bosch eller Viessmann.
Båda är tysta och kan nästan monteras
Var som helst
har man krav på en riktigt tyst BVP
Hade jag rekommenderat viessmann
Deras on off enhetsaggregat .
tror det va 37-38 decibel vid 0-35
Sjukt bra !
TackV vvs facit skrev:vilket givande svar JOSTH
Scotthie 12
Hade nog velat höra något annat .
Luft - Vatten tex 2 förslag på tillverkare
IVT / Bosch eller Viessmann.
Båda är tysta och kan nästan monteras
Var som helst
har man krav på en riktigt tyst BVP
Hade jag rekommenderat viessmann
Deras on off enhetsaggregat .
tror det va 37-38 decibel vid 0-35
Sjukt bra !
Klicka här för att svara
