55 980 läst ·
53 svar
56k läst
53 svar
Bergvärme NIBE F1255-12 CU total katastrof
Denna fråga är lite offtopic men vart ser jag hur mycke kw/h 1255 gjort av med ?
Det du kan se är hur många timmar kompressorn gått samt hur många timmar El-tillskottet gått , finns i manualen var och hur man ser det , kompressorn blir svårt att se förbrukningen på , då den är en inverter och går på olika farter .,
Däremot om du vet vilken effekt som patronen är kopplad för , så blir det lite multiplikation , en total överblick på förbrukningen kan du bara få om du sätter en egen EL-mätare på VP och drar ifrån det som patronen gjort av med , går även att få till en mätning på enbart kompressorn , men då måste det till en del kopplingar i VP . Är den ny så glöm att meka i den
Däremot om du vet vilken effekt som patronen är kopplad för , så blir det lite multiplikation , en total överblick på förbrukningen kan du bara få om du sätter en egen EL-mätare på VP och drar ifrån det som patronen gjort av med , går även att få till en mätning på enbart kompressorn , men då måste det till en del kopplingar i VP . Är den ny så glöm att meka i den
1v. Gammal .. om jag kollar i app eller displayen på vp så kan jag se Förbrukning för patronen menar du ?J jojo123 skrev:Det du kan se är hur många timmar kompressorn gått samt hur många timmar El-tillskottet gått , finns i manualen var och hur man ser det , kompressorn blir svårt att se förbrukningen på , då den är en inverter och går på olika farter .,
Ska ut å glo på den nu ...(jag har haft direktverkande plus vvb på patron innan så skillnad i komfort och kw/h redan är markant och hade vart värt (nästan)500t ..hahahaJ jojo123 skrev:
Medlem
· Västerbotten
· 162 inlägg
ja det vore roligt att få en återkoppling från TS. Såhär 3-4 år senare 
Klicka här för att svara