T Thomas_Blekinge skrev:
Du akn ju sätta ett svart nummer under en av dina pastalampor.
Att kommentera på ett 13 år gammalt inlägg är imponerande 👍
 
  • Haha
MickePernheden
  • Laddar…
Mugmaz Mugmaz skrev:
Varför ska jag ha ett nummer på mitt hus?
Jag vet var jag bor.
Ja men så bra att du hittar hem. Och självklart hittar väl även räddningstjänsten hem till dig på ett enkelt sätt om de skulle behöva komma dit. Och andra som besöker dig i olika ärenden.
 
  • Gilla
  • Wow
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Davidbagare
Robert63 Robert63 skrev:
Ja men så bra att du hittar hem. Och självklart hittar väl även räddningstjänsten hem till dig på ett enkelt sätt om de skulle behöva komma dit. Och andra som besöker dig i olika ärenden.
Och med dagens skjutningar som skett mot fel hus så är det viktigt att gärningsmannen vet vilket hus han sljuter mot med😉
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
Davidbagare Davidbagare skrev:
Och med dagens skjutningar som skett mot fel hus så är det viktigt att gärningsmannen vet vilket hus han sljuter mot med😉
Ja, eller sprängningar 🙄
 
RoTe
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Smakfull ljussättning. 👍
Dödstraff på Arial vid skyltning. 🤓
Vad är korrekt typsnitt?
 
  • Gilla
Alti och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Vad är korrekt typsnitt?
Som besserwisser bör du veta att svaret på allt är 42
 
  • Haha
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
RoTe
F fribygg skrev:
Som besserwisser bör du veta att svaret på allt är 42
Och vilket typsnitt är 42?
 
Fyrtiotvå får du ta och kolla upp
 
  • Haha
Kontoristen7
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Vad är korrekt typsnitt?
Finns ju femtielva grotesker som inte är groteska. 😁🤓
 
  • Wow
MickePernheden
  • Laddar…
RoTe
F fribygg skrev:
Fyrtiotvå får du ta och kolla upp
Tramsa sönder ännu en tråd ja... Det absolut värsta är ju dom som smackar upp ett gigantiskt FYRA istället för 4.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
kisumisu kisumisu skrev:
Ja och sen har vi dessa som byter plats på sin brevlåda 😡 och utan att meddela någon om det! Så de kan på en korsning vara på helt fel gata och orsakar många funderingar och i värsta fall omkörningar (som tar tid) speciellt om det är enkelriktat och diverse trafikregler på gatorna. Detta är dock olagligt att göra och som tur inte så vanligt men det finns sådana fall!
Olagligt att flytta lådan? Vill du förklara enligt vilka regler, och till vem det är menat att man ska göra anmälan.
 
kisumisu
R Räknenisse skrev:
Olagligt att flytta lådan? Vill du förklara enligt vilka regler, och till vem det är menat att man ska göra anmälan.
Som sagt jag har ej jobbat åt "statliga" postnord.

Men är väl självklart att jag kan inte flytta postlådan från posteljonvägen 10 var man bor och huset står skriven på till kattvägen 20 som korsar på andra sidan....men tydligen inte... här ser man.

Men här har du lite regler:

Sätta upp ny eller flytta en postlåda


Om du vill flytta en postlåda eller sätta upp en ny behöver du stämma av placeringen med PostNord. Kontakta vår kundservice för att komma i kontakt med det lokala utdelningskontoret. Om du flyttar eller sätter upp en låda utan att stämma av placeringen kan det leda till att din post inte delas ut.

Det är alltid du som postmottagare eller fastighetsägare som ansvarar för att sätta upp, flytta och märka din postlåda.

https://www.postnord.se/privat/ta-emot/postutdelning/postlador-vid-villor-och-radhus/
 
Redigerat:
Mugmaz Mugmaz skrev:
Varför ska jag
Mugmaz Mugmaz skrev:
Varför ska jag ha ett nummer på mitt hus?
Jag vet var jag bor.
ha ett nummer på mitt hus?
Jag vet var jag bor

Paketleveranser, räddningstjänst m.m ……om ingen hade nummer hur skulle folk veta vilket hus som är vilket.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Smakfull ljussättning. 👍
Dödstraff på Arial vid skyltning. 🤓
Ja, Arial kan man ha åsikter på såklart.

Farsan, anno 1940, skickade det som förslag efter han fått mina önskemål på mått, och jag kände men vad vad fan vi kör på det, jag kommer alltid tänka på honom när jag ser dem.

Tycker iofs de är snygga 👌
 
  • Gilla
Fel av Åke och 1 till
  • Laddar…
kisumisu kisumisu skrev:
Som sagt jag har ej jobbat åt "statliga" postnord.

Men är väl självklart att jag kan inte flytta postlådan från posteljonvägen 10 var man bor och huset står skriven på till kattvägen 20 som korsar på andra sidan....men tydligen inte... här ser man.

Men här har du lite regler:

Sätta upp ny eller flytta en postlåda


Om du vill flytta en postlåda eller sätta upp en ny behöver du stämma av placeringen med PostNord. Kontakta vår kundservice för att komma i kontakt med det lokala utdelningskontoret. Om du flyttar eller sätter upp en låda utan att stämma av placeringen kan det leda till att din post inte delas ut.

Det är alltid du som postmottagare eller fastighetsägare som ansvarar för att sätta upp, flytta och märka din postlåda.

[länk]
Att stämma av är ju några nivåers skillnad från att det är olagligt, det var mest det jag undrade över om det skett någon drastisk regeländring kring.

Det är klart det finns nivåer av olika rimliga placeringar ner till skitdåliga. Men belägenhetsadressen anger trots allt placeringen av byggnadens entre, och den kan inte alltid vara ett absolut facit på var lådan ska stå. Exempelvis när tillträdesväg till fastigheten eller vettigt upplägg av en körrunda talar emot det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.