Hej,

Pappa snickrade ihop en 2:a och ett c av lite gammal svartek.
Jag slängde på lite ledbelysning och har provisorisk satt upp det.

Vad tycks? Vägg med stora träbokstäver "2c" belysta med LED-ljus mot mörk bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Ledsen
Roger Fundin och 85 till
  • Laddar…
M MickePettersson skrev:
Hej,

Pappa snickrade ihop en 2:a och ett c av lite gammal svartek.
Jag slängde på lite ledbelysning och har provisorisk satt upp det.

Vad tycks?[bild]
Skulle fler haft!!
 
  • Gilla
Artemisia och 1 till
  • Laddar…
Mycket läckert. Tummen upp 👌
 
  • Gilla
Artemisia och 1 till
  • Laddar…
Lysande, om man får säga så, i dubbel bemärkning. Hade du redan en lampa där? Riktigt snyggt!
 
  • Gilla
Lasse Bygging och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
M MickePettersson skrev:
Hej,

Pappa snickrade ihop en 2:a och ett c av lite gammal svartek.
Jag slängde på lite ledbelysning och har provisorisk satt upp det.

Vad tycks?[bild]
Utförande i toppklass men estetiskt hemskt.
 
  • Gilla
  • Wow
Alti och 9 till
  • Laddar…
M MickePettersson skrev:
Vad tycks?[bild]
Smakfull ljussättning. 👍
Dödstraff på Arial vid skyltning. 🤓
 
  • Wow
  • Gilla
Gyllsand och 2 till
  • Laddar…
Riktigt snyggt. Får mig att tänka på hur många det är som är sjukt dåliga på att sätta upp sitt nummer på ett tydligt sätt.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
kisumisu
Robert63 Robert63 skrev:
Riktigt snyggt. Får mig att tänka på hur många det är som är sjukt dåliga på att sätta upp sitt nummer på ett tydligt sätt.
Absolut.
Tom vissa flerfamiljshus är dåligt skyltade.

Har erfarenheter den tiden jag jobbade med att leverera saker hur svårt det var att hitta ibland.

Väldigt många har inte ens märkt sina brevlådor med nummer ens. Den som levererar post mm ska ha ett sjättesinne ibland 🧐 sen bölar man på nätet hur dåligt t ex postnord är.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
kisumisu kisumisu skrev:
Har erfarenheter den tiden jag jobbade med att leverera saker hur svårt det var att hitta ibland.
Det kan jag förstå - här så har de problem att hitta rätt med upplyst nummer på fasaden och rätt nummer på alla grannars brevlådor. Ibland ringer de och säger att de står utanför huset, men de står på stora vägen utanför villaområdet....
 
kisumisu
S sjoelund skrev:
Det kan jag förstå - här så har de problem att hitta rätt med upplyst nummer på fasaden och rätt nummer på alla grannars brevlådor. Ibland ringer de och säger att de står utanför huset, men de står på stora vägen utanför villaområdet....
Ja då är det illa.

Dock visar GPS ibland fel.
Speciellt nya områden, Lantmäteriet gör om kartor vart 5-10år och spelar ingen roll hur nya kartor man har i sin gps och mobil 😉

Googlemaps funkar dock rätt hyffsat och de flesta har ju det i mobilen. Men ibland har även den fel.
Programmerade själv också en adress som en point of interest dvs kooreinater till gps då leveransadressen stod på en annan gata och postlådan på en annan.
Huset låg lite spännande till var delvis på båda gatorna.....

Ja och sen har vi dessa som byter plats på sin brevlåda 😡 och utan att meddela någon om det! Så de kan på en korsning vara på helt fel gata och orsakar många funderingar och i värsta fall omkörningar (som tar tid) speciellt om det är enkelriktat och diverse trafikregler på gatorna. Detta är dock olagligt att göra och som tur inte så vanligt men det finns sådana fall!

Men står det tydliga nummer, namn osv och postlådan är på rätt plats ska man ju kunna leverera utan problem.

Nu har jag dock aldrig jobbat åt Postnord. Men åt en annan.
 
  • Gilla
  • Wow
Jorel03 och 1 till
  • Laddar…
J
Ja det är ju inte snyggt iaf 👎
 
  • Ledsen
Fel av Åke och 1 till
  • Laddar…
Robert63 Robert63 skrev:
Riktigt snyggt. Får mig att tänka på hur många det är som är sjukt dåliga på att sätta upp sitt nummer på ett tydligt sätt.
Varför ska jag ha ett nummer på mitt hus?
Jag vet var jag bor.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
MickePernheden och 2 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Har velat köpa en ny stor siffra till fasaden med husnummer på.
Vet någon om de finns någon som säljer färdiga kit?
Den ska vara rätt stor, typ 50 cm hög.
Man kan köpa nummer på tex fasadsiffra.se
Men är de någon som vet om eller vart man kan köpa någon led-list/ljusslang som är ip klassad nog att sätt bakom?
Den ska vara fast ansluten så en lösning utan stickpropp är att föredra.
Eller någon annan som har en idé om hur man kan belysa fasadnummret på ett fint sätt.
Ska sitta på garaget ovanför de 3 downlighten

/ Ramnemark
[bild]
Du akn ju sätta ett svart nummer under en av dina pastalampor.
 
Suvi5700
Mugmaz Mugmaz skrev:
Varför ska jag ha ett nummer på mitt hus?
Jag vet var jag bor.
Ja och brevbäraren med. Och mina vänner vet också var jag bor.
 
  • Gilla
malars
  • Laddar…
Kanske lite stor för min smak men som fd taxichaufför och anställd inom räddningstjänsten så applåderar jag funktionen :)
 
  • Gilla
Roger Fundin och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.