Håller på för fulla muggar med förberedelserna inför sjösättningen av mahognybåten.
Ett av dagens projekt var att ersätta den mindre trevliga takarmaturen med en mässingdito från ROBO (svenska Robert Bosch) och kombinera den med en klassisk Pello strömbrytare. Alltsammans kopplades ihop med svart tvåledad rkub som nubbades fast.
Blev ganska tillfreds med resultatet trots den usla arbetsställningen…
Ett av dagens projekt var att ersätta den mindre trevliga takarmaturen med en mässingdito från ROBO (svenska Robert Bosch) och kombinera den med en klassisk Pello strömbrytare. Alltsammans kopplades ihop med svart tvåledad rkub som nubbades fast.
Blev ganska tillfreds med resultatet trots den usla arbetsställningen…
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men snälla du, elkopplingarna på en vintagebåt som är snart 60 år gammal är väl inte i sådan klass att en normalbegåvad ens känner vikten att skryta om att henom kopplat in en lampa med brytare?!E elmont skrev:
För att förtydliga för samtliga kan jag notera att jag är förnöjd att jag äntligen lyckats hitta en strömbrytare med det utseende jag önskade för att kunna riva bort det förhatliga ”biltema-belysningen ” och fortsätta ha en fungerande toalettbelysning.
God afton och puss på dig!!
// Stefan
Klicka här för att svara