Har börjat bygga ett trädäck hos min mamma. Vi pratade om att sätta belysning i altanen. Men det jag undrar är hur man gör när en av dessa lampor går sönder? Finns de modeller där man kan köpa några extra lampor så de går att byta i framtiden? Eller hur går det till när man ska byta en lampa? Man vill ju inte riva upp hela altanen och dra fram nya !

Är det någon led-belysning du tänker montera är det sannolikt så att armaturen inte är gjord för att öppnas och byta enskilda dioder.
Mer kan jag inte säga utan att du beskriver/länkar till den belysning du tänkt montera.

Har själv köpt en drös med små LED-spottar från Kina där 1W-dioderna har gått sönder efter x antal månader. Där gick det med lite trixande att byta dioderna. Krävs lite lödarbete.

Beror väl säkert på vilken typ av lampor du köper. Jag kan byta i min altan och det är av denna typ ungefär och byts utan att man demonterar halva altan.
LED-lampa av typen som kan användas i en altan, med GU10-sockel och reflektor, utan behov av demontage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

de där ser ju ut som en GU10 sockel? Jättelampa?

3 cm är väl själva lampan.

hmm får nog åka till en butik och fråga hur de löst detta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.