471 läst ·
5 svar
471 läst
5 svar
Behövs rörböjningsstöd till PEX16/25 mm rör i rör.
Hej,
Behöver jag ha rörböjningsstöd till rören som går upp från grund till vattenmätarskåp/tappställe? Det är 16/25 PEX RiR.
Det är en hel del pengar att kasta bort om det inte behövs när en 25 mm rörböj kostar ca 80 kr och jag behöver 34 st. Eller det kanske finns billigare alternativ?
Tack på förhand.
Behöver jag ha rörböjningsstöd till rören som går upp från grund till vattenmätarskåp/tappställe? Det är 16/25 PEX RiR.
Det är en hel del pengar att kasta bort om det inte behövs när en 25 mm rörböj kostar ca 80 kr och jag behöver 34 st. Eller det kanske finns billigare alternativ?
Tack på förhand.
Bockstöden är bra om man behöver få till en skarp böj. Jag har använt några där det har behövts, men också märkt att man kan ta bort stödet efter någon vecka då röret anpassat sig till förutsättningarna.
Så testa att köpa ett par stöd och flytta runt dom...
Så testa att köpa ett par stöd och flytta runt dom...
Klicka här för att svara