Wanchai
Jag har fått hjälp med en infart på min tomt, se bild. Jag tycker att kanten ser rätt brant ut. Finns det någon risk att kanterna rasar? Jag funderar på att lägga jord runt, som en rabatt, men då måste jag väl ha något som hindrar jorden från att flytta på sig? Eller ska jag inte oroa mig alls och bara se glad ut?

• En nyanlagd grusinfart i skogen med en svart SUV parkerad på den. Kanten ser brant ut och är täckt av vit duk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Man kan väll säga så här, din väg kommer bli bredare och bredare för varje år. Den kommer inte att rasa så länge du inte kör på kanten men gruset trycks utåt och bli lägre i kanterna. Allt handlar om vad du beställt av entreprenören, grus kostar pengar. Om du vill fylla upp med jord så går det utmärkt men det är dyrt att fylla med planteringsjord hela vägen upp. Det kan vara klokt att börja fylla upp emed nått billigt fyllnadsmaterial först, kanske 2 meter brett utanför vägen. Sedan kör du planteringsjord på toppen så tjockt du behöver och släntar ut det mot skogen. Inte lika brant som det är gjort nu utan en flackare avslut.
Om du bara vill ”hålla kvar” vägen kan du lägga större sten längs kanten allternativ nån stödmur
Lycka till 👍

• Gilla
Wanchai
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.