Hej!

Håller på med garagegrunden och ska ha 100mm isolering, alltså endast en skiva.
Behöver man köpa dessa plastspikar som man enligt beskrivningen ska fästa isoleringen i L blocken med ?
Tänkte att det kanske går lika bra med nåt annat eller kanske inget alls ??
Kan gissa att dessa kostar endel :-/

Några tips ??

Mvh / Louise

Hej!
Det går bra att fästa med någonting annat också om du vill. Annars tror jag inte att de stackars plastspiken kostar mer än marginellt i ditt bygge heller.. ::)

Det har du så rätt i.... Det är väl inte riktigt pengarna som är grejen, utan mer det där jä**a åkandet fram och tillbaka till stan för nån enstaka liten pryl som kanske inte ens behövs ::)

Finns cellplastlim på byggmax... jag har tänkt testa det men har inte hunnit än för det regnar ju hela tiden nu :)

Vet inte om det är en rekommenderad metod men fogskum är rätt smidigt

mats_o skrev:
Vet inte om det är en rekommenderad metod men fogskum är rätt smidigt
Fogskum fungerar utmärkt till att täta isoleringen ja, men inte limma..

nej, sätt några 4-5tums spik snett neråt istället, o tänk sen på hur du häller i betongen, så att du inte först häller den så det trycker upp isoleringen, nä häll på 100 isoleringen så den rinner ner på L stödet !

Har nog ca 100 plastspikar över till bygget, 1kr/st finns för avhämtning i tyresö...

Jag köpte en låda spik till källarprojektet. Fattade dock aldrig vad jag skulle ha plastspiken till för skivorna ligger ju still ändå.... Kommer lämna tillbaka hela lådan. I mitt fall var det annars ett typiskt slöseri med 500sek eller vad dom nu kostade.

Håller med MathiasS!

Jag var dåligt påläst när jag fixade källaren så jag hade inte hört talas om plastspik. Det fungerade jättebra utan!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.