Har reglat upp en vägg i källaren, det är en innervägg och jag har dragit upp 45´s reglar på en betongvägg för att dels dölja
en del el samt fula avloppsrör. Min fråga lyder...bör jag sätta isolering(45´s) mellan betongen och gipset eller ska jag lämna tomt?
tacksam för hjälp
/
M
 
Genom att isolera slipper du en del "bongo-trumma-effekt" som kan uppstå men det är ju helt och hållet beroende på vad du ska använda rummet till. Ska det vara ett förråd ser jag ingen anledning till att isolera medan det kan vara idé om det är en vägg till din kommande biosalong.

/V
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.