Behöver man en glipa upptill vid taket när man har ett draperi i duschhörnan? Jag tänkte ha en takmonterad skena, kanske bara en vanlig Vidga från Ikea. Helt tätt blir det ju aldrig, och kanske blir det även ett par cm glipa beroende på hur fästen till draperiet ser ut. Men tänkte om det brukar behövas 10-20 cm eller nåt för att det inte blir konstigt?
Ofta är de ju nersänkta flera decimeter och standardgardinerna är rätt korta.
Nertill tänker jag det blir 1-2cm glipa. För att släppa in luft men inte stänka ut för mycket.