Hej,
Jag håller på att renovera ett timmerhus och har fått instruktioner om hur jag ska gå tillväga med uppbyggnaden av väggen.
Nu är det utfört enligt bild nedan och när jag har gjort mina egna efterforskningar så stämmer det inte överens med hur jag anser att det borde blivit utfört.
Tätskiktet har många hål i sig från gipsskruvarna då det saknas ett installationsskikt och sedan är det ganska tjockt lager isoleringen (70mm). Jag är orolig att det kommer bli problem i framtiden med fukt i väggarna. Men samtidigt känns det väldigt jobbigt att behöva göra om och jag har hamnat i ett vägskäl i projektet hur jag ska gå vidare.
Hur hade ni resonerat i detta läge?