6 103 läst ·
2 svar
6k läst
2 svar
Behöver hjälp med sovrum.Behöver massor av tips
Eller egentligen med klädkammaren som det är.Som ni vet så sover vi i klädkammaren.Årets första julklapp får jag nu av min svåger.Han har erbjudit sig att renovera sovrummet.Jag har inte orkat ta tag i det.Jag får välja helt själv vad som ska göras.Nu har jag bollat med ideér.Vad tycker ni?
Garderob avdelningen
115cm x110cm, hyllplanen är 55cm djup
*Funderar på att ta bort hyllplanen och sätta dit trådkorgar hela vägen upp
Sovrumsavdelningen
*Ta bort garderoberna.Skaffa nåt med förvaring fast mindre...som den här
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stor...662&langId=-11&parentCats=10120*10458
*Måla den sidan röd?Byta matta.skaffa laminatgolv
Vad tycker ni?
Här är adressen till hemsidan
http://groups.msn.com/minlagenhet/shoebox.msnw
Garderob avdelningen
115cm x110cm, hyllplanen är 55cm djup
*Funderar på att ta bort hyllplanen och sätta dit trådkorgar hela vägen upp
Sovrumsavdelningen
*Ta bort garderoberna.Skaffa nåt med förvaring fast mindre...som den här
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stor...662&langId=-11&parentCats=10120*10458
*Måla den sidan röd?Byta matta.skaffa laminatgolv
Vad tycker ni?
Här är adressen till hemsidan
http://groups.msn.com/minlagenhet/shoebox.msnw
Ingen som kan hjälpa mig? :'(
Försökte igår men när jag hade skrivit allt gick inte att spara :-/
Försöker igen ;D
Om du ska använda klädkammaren som sovrum, skulle jag ta bort garderoberna och hyllorna från "rummet".
Först skulle jag göra en "låda" upp i taket för att täcka alla rör, det skulle se trevligare ut.
Bygga sängen på dubbla rader "lådor" på varandra där du kan förvara kläder. Om du fortsätter hela väggen ut kan du använda lådorna som nattduksbord.
Sängen skulle hamna lite högre än normalt men du får masssor med förvaring.
Jag skulle byta ut golvet mot parkett, det kan du hitta också billigt på Ikea.
Väggarna borde ha ljus färg och kanske en fondvägg i en starkare kulör.
I hallen, till höger om ytterdörren skulle jag fylla hela väggen från tak till golv med spegeldörr garderober.
Det skulle göra hallen större och du får massor med klädförvaring. Första garderoben vid dörren skulle jag använda för skor och ytterkläder.
Golvet skulle jag byta mot:
Några rader klinkers precis vid entré, sen med parkett.
Väggarna skulle jag tapetsera med en ljus randig tappett typ vit/ljusgul eller ljusbeige.
Belysning är viktig i hallen. Där skulle jag ha spottar typ Ikeas:

beroende på hur lång hallen är finns också denna modell

Det är vad jag kommer på just nu ;D
När jag såg bilden på hur din klädkammare ser ut, kom jag på att hyllorna där du kan hänga kläder kan du lämna kvar. Jag skulle lägga en gardin framför för att täcka det utrymme.
Sen plocka bort de andra garderoberna som jag sa tidigare från "sovrumsavdelningen"
Försöker igen ;D
Om du ska använda klädkammaren som sovrum, skulle jag ta bort garderoberna och hyllorna från "rummet".
Först skulle jag göra en "låda" upp i taket för att täcka alla rör, det skulle se trevligare ut.
Bygga sängen på dubbla rader "lådor" på varandra där du kan förvara kläder. Om du fortsätter hela väggen ut kan du använda lådorna som nattduksbord.
Sängen skulle hamna lite högre än normalt men du får masssor med förvaring.
Jag skulle byta ut golvet mot parkett, det kan du hitta också billigt på Ikea.
Väggarna borde ha ljus färg och kanske en fondvägg i en starkare kulör.
I hallen, till höger om ytterdörren skulle jag fylla hela väggen från tak till golv med spegeldörr garderober.
Det skulle göra hallen större och du får massor med klädförvaring. Första garderoben vid dörren skulle jag använda för skor och ytterkläder.
Golvet skulle jag byta mot:
Några rader klinkers precis vid entré, sen med parkett.
Väggarna skulle jag tapetsera med en ljus randig tappett typ vit/ljusgul eller ljusbeige.
Belysning är viktig i hallen. Där skulle jag ha spottar typ Ikeas:

beroende på hur lång hallen är finns också denna modell

Det är vad jag kommer på just nu ;D
När jag såg bilden på hur din klädkammare ser ut, kom jag på att hyllorna där du kan hänga kläder kan du lämna kvar. Jag skulle lägga en gardin framför för att täcka det utrymme.
Sen plocka bort de andra garderoberna som jag sa tidigare från "sovrumsavdelningen"
Klicka här för att svara