1 136 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
Behöver hjälp! Inkoppling NibeCU 300
Som sagt var,jag behöver hjälp! Bytte varmvattenberedare idag till en Nibe. Den gamla varmvattenberedaren hade,5 kablars anslutning. Brun, Svart, Vit, Blå och Grön/gul. Om jag nu har alla hönsen hemma, så är väl Brun = L1, Svart =L2, Vit = L3 och Grön/gul = jord.
Nibe har "bara" 4 anslutningar, L1, L2l L3 och Jord.
Hur kopplar jag?
Mvh Håkan
Nibe har "bara" 4 anslutningar, L1, L2l L3 och Jord.
Hur kopplar jag?
Mvh Håkan
Medlem
· Västergötland
· 82 inlägg
Skippa nollan, alltså antagligen den blå, men mät så att du är säker.
Föslagsvis lägg den åt sidan med en ubåt eller nått på.
Föslagsvis lägg den åt sidan med en ubåt eller nått på.
Det finns 3 och 6 kW elpatroner till Nibe VVB och det verkar som du har 3kW elpatron i din.
Då räcker det med 2-faser skulle du haft 6kW modellen behöver du 3-faser.
Skulle inte 3kW patronen räcka för dig finns 6kW patronen lös.
Då räcker det med 2-faser skulle du haft 6kW modellen behöver du 3-faser.
Skulle inte 3kW patronen räcka för dig finns 6kW patronen lös.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 844 inlägg
Ja, tyvärr verkar det inte finnas 3-fasiga VVB'er längre i dessa "små" effekter.
Klicka här för att svara
