68 791 läst ·
74 svar
69k läst
74 svar
Behöver akut hjälp - vattenutkastare
Besserwisser
· Hallands Län
· 860 inlägg
Om förlängaren är pinnen som trycker på käglan, så nej, men om den är för kort. Den är ju ganska lätt att korta någon millimeter.
@Karl_Pedal ett sett du kan göra är att köpa en exakt likadan vattenutkastare, öppna den och mät dom olika delarna, sedan mäter du dina delar och då ska det var samma proportioner.
Sedan lämnar du tillbaka den du köpte.
Sedan lämnar du tillbaka den du köpte.
Besserwisser
· Hallands Län
· 860 inlägg
Snokade just rätt på en granne med en ny oinstallerad kran så nu är det uppmätt och klart för korrigeringDemmpa skrev:
Och den informationen ser du till att hålla för dig själv?
Besserwisser
· Hallands Län
· 860 inlägg
Jag ville såklart testa innan jag meddelade resultatet. Här kommer det:D Daniel 109 skrev:
Efter noggrant måttande kom jag fram till att måttet från kranens framkant till rörets bakkant är 87 mm längre än måttet på den synliga koppardelen på förlängaren. Jag mätte 3 ggr. Och funkade det då när jag anpassade den installerade kranen till att ha samma längdförhållanden? Nej. Den blev för kort så jag fick bygga på med åtskilliga brickor innan det funkade. Så jävla irriterande! Har ingen aning vad det var som blev fel men nu funkar det.
Lägger man järnbrickor så blir det första vattnet när man öppnar brunt. Koppar är lämpligt.
Besserwisser
· Hallands Län
· 860 inlägg
Jag la brickan runt axeln på käglan, jag förstår inte var skruven kommer in i bilden. Men det kanske inte är samma kran.
Besserwisser
· Hallands Län
· 860 inlägg
Är inte ”stången”ett rör med en vanlig ventilkägla i änden? Så var min.
Besserwisser
· Hallands Län
· 860 inlägg
Jag håller inte riktigt med om att det går att se, möjligen om man vet om det. Då är det inte samma konstruktion som jag hade.
Jag hade samma problem men löste det till sist genom att sätta en skruv i det lilla inre röret så det blev längre (trots att jag kapat det exakt enligt instruktionerna... tack för denna tråd, annars vet jag inte om jag löst det eller gett upp och köpt någon annan kran 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden