14 566 läst · 32 svar
15k läst
32 svar
Behöver hjälp med argument i tid innan vi har grus i köket
Medlem
· Stockholm
· 3 713 inlägg
Det är valår, så det kanske går lättare att påverka politikerna om det fastnar någonstans.
såg nu bild och jag skulle nog säga att nu är det möjligt.Hep skrev:
Däremot kan det bli svårt efter att de fixar till vägen.
Så dit med en grävare och gräv ner din del av slänten till den nivå ni vill ha och dränera. Sedan blir det kommunen som måste ordna en stödmur för att inte vägen ska åka in på din fastighet
Du har en poäng i att det är bäst att göra det innan de sätter igång. Nu är det ingen full dränering som ska göras, utan snarare att gräva bort och komma ner en bit. Har stenfoten klarat sig utan plastmattor och liknande i över 200 år, så får den fortsätta ett tag till. Kanske inte möjligt att gräva hela vägen till ursprunglig nivå, men åtminstone någon decimeter så att fasaden inte är i gräsnivå.
Ni sitter byggställningar runt båda husen närmast vägen, men när målarna är klara och ställningen borta är det nog dags. För att inte gräva av andra ändan på fibern också, blir det nog handgrävning. Jag tror inte jag kan skylla på dålig karta från fiberbolaget och slippa betala en andra gång. Får hoppas det inte är så svår mark att gräva i då det inte borde rasat ner blålera och stenbumlingar från vägen.
Ni sitter byggställningar runt båda husen närmast vägen, men när målarna är klara och ställningen borta är det nog dags. För att inte gräva av andra ändan på fibern också, blir det nog handgrävning. Jag tror inte jag kan skylla på dålig karta från fiberbolaget och slippa betala en andra gång. Får hoppas det inte är så svår mark att gräva i då det inte borde rasat ner blålera och stenbumlingar från vägen.
Liknande trådar
-
Behöver lite hjälp med Excel (web) och pivot-tabeller...
Teknik -
HJÄLP! Jag behöver bli med spröjs
Fönster & Dörrar -
Behöver hjälp med planlösning
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design -
Matbord/ Långbord (behöver hjälp med hur jag ska tänka med bordsskiva).
Möbelsnickeri -
Behöver hjälp att förstå mig på ackumulator tankar.
Ved, Pellets, Flis