2 819 läst ·
25 svar
3k läst
25 svar
Behandlade de uteplatsen med olja eller tvål här?
Översittare betyder något helt annat. Så anamma inte alla lättstötta halvsmälta snöflingors oförmåga att uttrycka sig korrekt.T t-e-w skrev:
Att kalla en arbetare för arbetare kan inte vara fel. Det vet alla .... Ja, nästan alla😁.
Medlem
· Stockholm
· 4 488 inlägg
Det har förmodligen inte någon betydelse. Avvakta till augusti/september och se hur torrt träet är. Om däcket inte är väldigt smutsigt skulle jag köra en "snäll" tvätt och avsluta med ganska stark linoljesåpa-blandning som vinterskydd.T t-e-w skrev:
Hur gammalt är däcket? Blev du nöjd med slipningen? Frågar detta eftersom mitt eget däck nu är 19 år och undrar om det gör någon estetisk skillnad med att slipa.
Produkter som diskuteras: "linoljesåpa"
Linoljesåpa 5 liter Gysinge
Naturligt rengöringsmedel
436 kr inkl moms
Läs mer
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 385 inlägg
När man ändrade min titel på jobbet så frågade jag om jag fick mer i lön… svaret var ju såklart nej.
Jag frågade då om man kunde ändra mitt visitkort till knegare.
chefen var måttligt road
Arbetare är väll jättebra att använda, tydligt, ungefär som med barnen som kallar mig pappa.
Jag frågade då om man kunde ändra mitt visitkort till knegare.
chefen var måttligt road
Arbetare är väll jättebra att använda, tydligt, ungefär som med barnen som kallar mig pappa.
Har han ljugit eller misslyckats totalt med utförandet så är naturligtvis något av de epiteten det korrekta.Hep skrev:
Man kallar kanske inte en hantverkare för det, men vilket ord tycker du är lämpligt att använda för någon som tar på sig ett jobb, gör något helt annat och sedan ljuger om det för att komma undan? Jag kan tänka mig rätt många olika titlar, men klåpare eller lögnare ligger nära. Eller kanske en kombination.
Har han både ljugit och misslyckats totalt bör du kalla honom för en lögnaktig klåpare.
Det är naturligtvis fel att använda epitetet arbetaren om man vill beskriva en lögnaktig klåpare.
Jag har f ö två akademiska examen själv men det hör inte hit.
Så i det här fallet var "arbetaren" ett alldeles för snällt ordval.B Boende45 skrev:Har han ljugit eller misslyckats totalt med utförandet så är naturligtvis något av de epiteten det korrekta.
Har han både ljugit och misslyckats totalt bör du kalla honom för en lögnaktig klåpare.
Det är naturligtvis fel att använda epitetet arbetaren om man vill beskriva en lögnaktig klåpare.
Jag har f ö två akademiska examen själv men det hör inte hit.
Däcket är ungefär 15 år gammalt. Jag är ganska nöjd med den faktiska slipningen, så nu behöver jag inte oroa mig så mycket för splitter i ytan. Det finns dock några ställen där några kvistar har slagits ut helt (något jag ursprungligen hade bett dem att ta hand om eftersom det är något som kan hända, men nu tänker jag göra det själv).yonna skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Varför blir det så här? Tvättar altanen med såpa
Altan & Uteplats -
Måste jag slipa altanen för att få det jämt å snyggt?
Altan & Uteplats -
Hur vet jag vad golven är behandlade med?
Golv -
Hur bygga igen hål i altanen efter borttagande av rund ovanjordspool?
Altan & Uteplats -
Hål under altanen, vad göra?
Grund & Markarbeten