Hej! Jo i somras slipade vi vi vårat furugolv (ett väldigt gammalt undergolv) i köket. Det var en chansning och det blev inte perfekt men vi är ändå nöjda.

Behandlade först en strykning med dekorvax och sedan en vända med ofärgad hårdvaxolja. Använde Osmos produkter. Nu till min fråga!

Kan jag göra samma procedur en gång till för att jag vill ha infärgningen lite intensivare vit. Bör jag slipa ytan med en jättefint papper innan eller behöver man bara tvätta av golvet innan. Kom gärna med idéer. Bifogar bilder på produkterna och resultatet hur det ser ut nu.

Slipat furugolv behandlat med dekorvax och hårdvaxolja med en vit ton.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat furugolv i kök med vit infärgning och en dekorativ matta, vit köksinredning och blomkrukor på fönsterbrädan.
Skapa konto

Burk Osmo Dekorvax i färgen 3188 Snö hålles i hand, för infärgning av träytor inomhus.
Skapa konto
En närbild på en burk med Osmo Hårdvaxolja, ofärgad och sidenmatt, för behandling av trägolv.
Skapa konto

• Gilla
Lappisen
  • Laddar…
Testa med vitpigmenterat hårdvaxolja

Jag skulle göra rent noga, slipa lät med väldigt fint papper eller slipsvamp, nogrannt ta bort ev slipdamm och sedan upprepa behandlingen med samma produkter. Själv använde jag vitpigmenterat lut som första behandling så att golven inte skall gulna, sedan opigmenterad osmo. Håller bra än så länge, men är inte i köket iofs.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.