Jo jag vet, vag ville bara tala om att alla som fakturerar ROT inte är stolpskott :)

Nu har företaget tydligen inlämnat underlag till SKV. De har fabricerat en faktura som vi aldrig betalat, på ett belopp som inte betalats av oss. Jag har inte en susning hur de nu kollar " äktheten " i denna.......

Byggis1976 skrev:
Nu har företaget tydligen inlämnat underlag till SKV. De har fabricerat en faktura som vi aldrig betalat, på ett belopp som inte betalats av oss. Jag har inte en susning hur de nu kollar " äktheten " i denna.......
Har du fått reda på det av SKV eller på annat sätt? Det känns ju som att antingen finns det en grov missuppfattning mellan er eller så gräver de en djup grop för sig själva. De måste begripa att de har ögonen på sig, både från dig och från SKV, vid det här laget!? Att då skicka in fabricerade fakturor....vart kan det leda liksom...?

Byggis1976 skrev:
Om de påstår att den är betald av er och betalad på annat sätt än kontant, dvs någon form av konto, så är det spårbart via bankerna. Men, gissar nu, då krävs det säkerligen att man påbörjat någon form av utredning/förundersökning utifrån misstänkt bedrägeri.

Hemmakatten
Ett företag oavsett storlek måste ha ordning på böckerna, dvs. redovisningen.Alla fakturor brukar vara numrerade, just för att företaget inte ska kunna fabricera påhittade fakturor eller ta undan någon faktura för att få lägre skatt.

Ja, de håller onekligen på att gräva djupt. Jag har dock inte full tilltro till om SKV kommer kunna driva tillbaka sina pengar. Företaget har enligt handläggaren skatteskuld på flera hundra tusen, har inte betalat arbetsgivaravgifter, har nu pga detta blivit av med fskattesedeln...utöver rot bedrägeri. Om de konkar antar jag att det var det.....eller tror ni SKV driver mål mot företrädarna? Att försöka få in runt en mille ( som det sammantaget rör sig om att vi skattebetalare sponsrat med hittils) av privatperson är väl föga sannorlikt?

Sitter och grunnar i juletid på SKV. De drog tillbaka företagets f skatt i början av december. Företaget anmäler om att få ut vår ROT, får den samma dag som vi får hem papper och anmäler bedrägeriet. De betalar då sin akuta skatteskulder, med denna felaktigt utbetalda ROT, och får tillbaka sin f skatt.

Skattebetalare håller dessa företag flytande!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.