Hej.
Vi har målat om huset i sommar och valde Beckers akrylatfärg max. Nu visade sig att fasaden blir prickig när det har regnat. Vi har tidigare målat en stor tröskel som skall vara till våran trappa, den låg ute i regnet och där blev det ljusa fläckar där det samlades regndroppar. Dom försvann senare då det torkat. Idag på f.m så kom det ett sido-slagregn och piskade på rätt bra med vatten. Jag såg nu i e.m att under varje vattendroppe har det bleknat, vattendroppen är färglös men det ser ut som att vattnet löser upp färgen.
Det är värt att tillägga att det är ca en månad sen fasaden målades.
Jag blir så klart orolig. Vad kan detta bero på? Är det innan färgen har satt sig ordentligt som det blir så här?
Jag lägger in en bild!