Tänkte budgetrenovera våran lilla toalett som är i källaren. Med lite målning så tänker jag att den får hålla några år till.
Huset är byggt 83 och det satt en tapet på väggen som satt väldigt lös, var superenkelt att riva ner förutom sista biten som sitter mot våtrumsmattan, där sitter det stenhårt. Vet inte riktigt hur jag ska göra med väggarna. Två av fyra väggar är av betong, ingen vägg är yttervägg. Vår källare är väldränerad och har inga fuktproblem. Har försökt läsa mig till vad jag ska använda men tycker att svaren är spretiga. Ska jag bredspacka? I så fall med våtrumsspackel? Eller kan jag använda renoveringstapet?
Tacksam för input :)

• Sliten vägg med borttagen tapet ovanpå beige våtrumsmatta, synlig spräcklig struktur och brunaktigt golv, del av källarens toalett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg i källartoalett med borttagen tapet, synliga rester av tapet nära taklist samt noterade mått direkt på väggen.
    Skapa konto
  • Betongvägg hörn med tapetborttagning där viss tapet sitter kvar, visar ojämn yta och lösa tapetrester i liten källar-toalett.
    Skapa konto
Är det bara en toalett kan du typ göra som ett vanligt rum. Har du igen tillskjutande fukt kan du använda vanligt spackel och färg.

Om det finns plastmatta på vissa väggar och du vill budgetrusta skulle jag riva bort allt löst.
Lägga en förankringsgrund på ren betong och slipa ner mattan tvätta med tröd och sen häftgrunda den. Sen kan du gå på med spackel och färg.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.