Någon som vet om jag kan prima och spackla på ett dygn gammal avjämning? Vill veta innan jag drar igång, tänkte göra det nu nämligen. Så om någon vet vad som gäller får ni gärna svara

Behöver du primer på så ny yta?
Jag trodde det var för att bina mot äldre ytor som hunnet bina fet och damm etc.

Materialet under får inte suga åt sig vattnet, så det måste man. Men frågan är om jag måste vänta till matbellägningstiden eller om jag kan köra

• Gilla
corre
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Materialet under får inte suga åt sig vattnet, så det måste man. Men frågan är om jag måste vänta till matbellägningstiden eller om jag kan köra
Kör, primer är inte alls så tät att det kan likställas med tätskikt! Inte ens nära faktiskt!

• Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Kan inte ge nått 100 svar. ..
Men jag tror det är ok att prima och spackla nu.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Blir för sent att börja nu så gör det imorn så får den en dag till på sig, tack för de snabba svaren!

vectrex skrev:
Kör, primer är inte alls så tät att det kan likställas med tätskikt! Inte ens nära faktiskt!
Lite kuriosa, min far berättade att när han gjorde sitt första badrum under 70-talet så var det exakt detta man använde som tätskikt i badrum :D

AndersMalmgren skrev:
Lite kuriosa, min far berättade att när han gjorde sitt första badrum under 70-talet så var det exakt detta man använde som tätskikt i badrum :D
Fast då stod man väl inte på golvet och duschade?

Nej det är väl sant, då var det väl badkar som var praxis

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.