16 204 läst ·
98 svar
16k läst
98 svar
Baxi Solo Innova 50kw - skillnad på panntemp och laddomat temp?
Jag hade börjat med att montera en rökgastermometer.O ortoman skrev:
I mitt fall hade jag önskat att dragbegränsaren var monterad i en sotlucka nere vid golvet. Detta går tyvärr inte hos mig pga konstruktionen av skorsten.
Förresten, panntermometerns bulb ligger kanske dåligt ann i dykröret?
Jag vet inte vilka möjligheter man får med LD Performance, men det borde i alla fall gå att logga genom analoga 0-5V signalen? Kontakta LD Performance för utförligare info. Jag ser detta som ett billigare alternativ till Innovate om man endast vill ha en enkel indikering av restsyret.
Kommer du aldrig att få,pannan kan inte leverera mer än den är tillverkad för,sen kan inte lyfta tempen så högt, utan att flödet genom den kanske bara ska vara ca 5 Liter per minut och då kommer den säkert att koka efter som den inte kyls av på rätt sätt i förhållande till avgiven effekt och flödeO ortoman skrev:
Hur stora tank/ar har du och hur är dom kopplade paralellt eller serie, vet du hur många liter flödet är till tank med den höjningen av temperaturen , det inte vara många liter, hur lång tid tar det att fylla tank/ar till 90 C som den visar som är laddtempNils-Orvar skrev:
Det går att reglera laddningen mot ut temperaturen om man vill det. Men det är inte så laddomat 21 funkar. Det kräver aktiv reglering för att få till. Men visst går det.J jesper33 skrev:
Nej, det funkar ändå, men visst går det. Ett exempel närman vill ha det är om man har flera tankar i serie och inte vill ladda alla tex.
Jag pysslade lite med det med en vad jag misstänker äldre variant av LC-2. Protokollet över RS-232 är ett binärt protokoll som är ganska enkelt som jag minns det. Med reservation att det var 5-6 år sen jag pysslade med det sist.D Daniel 109 skrev: