Hej.

Har några tankar/frågor om Baxi I 30: 2,5m3vatten , slutet kärl

Temperaturerna är från laddomaten (L21) och kalibrerade. Tankarnas stämmer inte riktigt...

Fick först låga temperaturer när fläckten slog ifrån. kom inte ens upp i 90grader.
Enligt anvisning i tråd så ändrade jag stoppen på toppvredet och får nu upp mätarna matningen till ca 95 och retur ca 90. Det är väl ok, så har jag lite marginal lr?

Problemet är att jag måste stänga av kylslingan för att komma upp till det. Den börjar kyla väldigt tidigt. Vad gör jag? Jag behöver ju den i fall jag kastat in för mycket ved och inte har hundra kontroll.

Sen är funderingen om det skadar lr korta ner livslängden på pannan, att "trimma" den. Det finns väl en anledning att det var inställt som det var, lr?

Tack på förhand
 
Det skadar inte att köra nåra grader varmare vatten, det är nån EU regel som gör att dom sänkt tempen.

Kylslinga är ganska onödigt om det är konstruerat så att ångan lämnar pannan upptil. Då måste du koka bort halva acktanken innan pannan blir överhettad...
 
Tack för svar:)

Jag förstår vad du menar. Det känns avlägset att få kokproblem men vad föreslår du att jag ska göra? Ska jag jag ha vattnet avstängt till kylet eller går det att ändra tröskeln på ventilen?
 
Stäng av vattnet
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.