Fick larm om lågt luftflöde för några dagar sedan så jag rengjorde filtret och idag kom larm 325 temperaturbegränsning. Får ett meddelande att temperaturen blivit för hög vid avfrostningselementet. Pumpen är 6-7 år gammal ungefär utan problem så här långt. Någon som kan hjälpa mig förstå vad som är galet och vad jag bör göra?
Jag har samma problem, fick du hjälp och hur löste du det?Y Yamma skrev:Fick larm om lågt luftflöde för några dagar sedan så jag rengjorde filtret och idag kom larm 325 temperaturbegränsning. Får ett meddelande att temperaturen blivit för hög vid avfrostningselementet. Pumpen är 6-7 år gammal ungefär utan problem så här långt. Någon som kan hjälpa mig förstå vad som är galet och vad jag bör göra?
Oftast så står fläkten stilla eller så har det blivit stopp i kondensvattenslagen när man får detta larmet.B backstromj skrev:
Överhettningsskyddet sitter till vänster uppe i luftbehandlingsdelen bakom den nedre plåten, denna behöver återställas manuellt innan man kan återställa larmet
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Nej det är fel ställe, öh-skyddet du ska återställa sitter upp i luftbehandlingsdelen, du behöver skruva loss Plastlocket och den nedre plåten för att komma åt.B backstromj skrev:
Snurrar inte fläkten så är det läge att ringa efter en tekniker
B backstromj skrev:
Precis, för att återställa skyddet ska du trycka in den röda pluppen.B backstromj skrev:
Men snurrar inte fläkten så behöver den felsöka och åtgärdas
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden