1 545 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Sänka framledningstemperaturen på NIBE fighter 1230
Hej ,framledningstemperaturen har rusat upp till 80 grader sen i torsdags, men varmvatten temp ligger på 52.
Kan man sänka framledningstemperaturen själv? Har försökt titta runt i instruktions bok och googlat men hittar inget riktigt svar. Inställningarna står på "sommar".
Kan man stänga av pannan? för att få ner temperaturen? Tilläggas bör att Vattenfall var här i torsdags och bytte ut elmätaren ute i elskåpet och stängde då av elen under tiden.
Kan man sänka framledningstemperaturen själv? Har försökt titta runt i instruktions bok och googlat men hittar inget riktigt svar. Inställningarna står på "sommar".
Kan man stänga av pannan? för att få ner temperaturen? Tilläggas bör att Vattenfall var här i torsdags och bytte ut elmätaren ute i elskåpet och stängde då av elen under tiden.
Låter som att givaren gett uppC CAtBo skrev:Hej ,framledningstemperaturen har rusat upp till 80 grader sen i torsdags, men varmvatten temp ligger på 52.
Kan man sänka framledningstemperaturen själv? Har försökt titta runt i instruktions bok och googlat men hittar inget riktigt svar. Inställningarna står på "sommar".
Kan man stänga av pannan? för att få ner temperaturen? Tilläggas bör att Vattenfall var här i torsdags och bytte ut elmätaren ute i elskåpet och stängde då av elen under tiden.
Du har rätt jag läste lite fort. Jag vet inte var framledningsgivaren sitter. På min Nibe 1230 är dom givare jag kollat 3kohm NTC motstånd.Wigert skrev:
Klicka här för att svara
