37 122 läst ·
286 svar
37k läst
286 svar
Baxarsekten Skåne
Hmmm, jag skulle läst det finstilta.Ola C skrev:
Inte för att jag har något emot baxning, eller er sydlänningar heller för den delen. Mer att jag har familj med väldigt traditionell uppfattning om hur jul ska firas och skåne ingår inte i den traditionen.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 594 inlägg
Som så många andra ord inom Sveriges rikes gränser kan baxa ha många betydelser.P Putte 9497 skrev:
Vanligast vill jag säga är flytta nått tungt, knuffa.
Sen finns även baxa som i sno, stjäla.
Men även i formen av att ligga med någon, detta skulle jag vilja påstå ursprungligen var mer "förortsslang".
Jämför gift och gift
Vi får se vad @Frustrator svarar när han får ändan ur vagnen o skriver i tråden...eller...med tanke på hans yrke kanske det snarare handlar om att han ska få huvudet ur någon annans ända.V vectrex skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 8 301 inlägg
Jaja, till skillnad från en del andra har jag ju ett liv och hänger inte här hela tiden.. (jag har ju fullt upp med att kolla på blocket och Tradera)Ola C skrev:
Jag håller mig långt från folks kroppsöppningar! Eller ja, stoppar slangar i folks munnar händer väl..och ett finger i ändan sker väl ibland...
I övrigt lämnar jag sånt till hustrun.
Vad vi ska baxa? Jag städade enligt Olas koncept och fick då en yta ledig där det precis borde gå in en hyvel till.
Verkar kunna komma loss till eftermiddag/kvällen men måste få loss ett fordon också..
Om jag lyckas komma loss från mina åtaganden, skulle jag kunna åka med dig ifrån Varberg? Halmstad? Eller var bor du?Frustrator skrev:
Jaja, till skillnad från en del andra har jag ju ett liv och hänger inte här hela tiden.. (jag har ju fullt upp med att kolla på blocket och Tradera)
Jag håller mig långt från folks kroppsöppningar! Eller ja, stoppar slangar i folks munnar händer väl..och ett finger i ändan sker väl ibland...
I övrigt lämnar jag sånt till hustrun.
Vad vi ska baxa? Jag städade enligt Olas koncept och fick då en yta ledig där det precis borde gå in en hyvel till.
Verkar kunna komma loss till eftermiddag/kvällen men måste få loss ett fordon också..
Verktygstokig
· Halland
· 8 301 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 8 301 inlägg
Jag försöker just nu förhandla lite för att försöka komma loss tidigare men just nu lutar det åt 14.40tåget och sen om Statoil ngnsin svarar liten lastbil alternativt kollegas bil+hyrsläp.V vectrex skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 8 301 inlägg