37 152 läst ·
286 svar
37k läst
286 svar
Baxarsekten Skåne
Linda två varv om möjligt. Det dubblar swl. Exempelvis 1700kg swl 11 meter, lägg den dubbelt och du har då 3400kg 5.5 meter omkrets. 3400kg 7:1 ska klara nästan 16 ton. Per sling.L Lutte skrev:
Fast knut är väl inte så farligt bara man vet vad man gör. Även lyftvinkeln kan inverka negativt på swl. Sedan kan knuten vara ett helsike att lösa upp... Ett annat trick är att linda upp mer sling i ena kroken för att jämna till lyftet lite, se bara till att ha god marginal (swl).
Gick bra! Tack Anders o Ola!
Ola finderar dessutom på att aspirera på platsen som förste pallvagnschaufför. Och med tanke på hans utvecklingskurva idag så är han nog snart där! En förbättring på ca 1000% landar honom nu i gruppen "helt ok"!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ola finderar dessutom på att aspirera på platsen som förste pallvagnschaufför. Och med tanke på hans utvecklingskurva idag så är han nog snart där! En förbättring på ca 1000% landar honom nu i gruppen "helt ok"!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 638 inlägg
Jag har hört att de har lämpliga små objekt att provlyfta, de kallas cervezas.
De brukar vara glada om man beställer in dessa för smålyft, frasen som är lämplig att använda är "un cerveza por favor".
De brukar vara glada om man beställer in dessa för smålyft, frasen som är lämplig att använda är "un cerveza por favor".
Adventsbax!
Välkomna till ett minibax söndagen den 1/12! det blir underhållning i form av ett antal stationära maskiner som ska från garage till släp (de baxades uppför källartrappan i helgen så de är väl uppvärmda)! Därför sökes 2 raska individer med gott humör! Vi börjar kl 9 hos phl i Kävlinge och det beräknas ta ca 2h. Phl har också lovat att bjuda på stans godaste kaffe!
Varmt välkomna!
Välkomna till ett minibax söndagen den 1/12! det blir underhållning i form av ett antal stationära maskiner som ska från garage till släp (de baxades uppför källartrappan i helgen så de är väl uppvärmda)! Därför sökes 2 raska individer med gott humör! Vi börjar kl 9 hos phl i Kävlinge och det beräknas ta ca 2h. Phl har också lovat att bjuda på stans godaste kaffe!
Varmt välkomna!
Finns det nån "lätt" uppgift, typ spännbandsansvarig? Jag är gärna med men har en disk som trilskas högt upp i ryggen o ska försöka hålla mig ifrån tung belastning ett tag.Daniel_N skrev:
Adventsbax!
Varmt välkomna!
För säkerhets skull citerar jag det där så du inte får för dig ändra dig.Daniel_N skrev:
På tal om baxningar, @Frustrator hur ser det ut, ska vi jaga baxare till 22/12 eller du väntar fortfarande på OK från chefen?
Ber om ursäkt att jag lägger mig i skånesektionens interna angelägenheter men jag noterar baxare, i plural dessutom! Vad är det för mastodont till tetrisblock som förvärvats utan att det rapporterats offentligt?! Detta kräver en förklaring @Frustrator 
Bax är väll ett annat ord för s*x i Skåne kan jag tro. Svårt att tyda dem i ord och tydligen även i text
Som vanligt är man automatiskt anmäld om man skriver i tråden, ska bli kul att äntligen ses!nanowire skrev:
@Frustrator s block är ungefär lika stort som mitt som ska baxas samma dag, skillnaden är att mitt block har lägesenergin till sin fördel medan hans har det till sin nackdel.
Skulle vara fint att beskåda