Jag har aldrig jobbat med fog men tror att jag slitit bort en del fog i duschen.
Badrummet har 20 år på nacken så egentligen vore det bra att renovera men i dagens ekonomiska läge vill jag inte låna mer pengar.
Kan fogen slitas ut med tiden? Jag har skrubbat hårt på en del ställen och använt en del starka medel men vad bör jag göra här?
Bifogar några bilder där man ser fogen bredvid golvbrunnen, är det risk att man skadar ytskiktet om man inte löser detta?
Badrummet har 20 år på nacken så egentligen vore det bra att renovera men i dagens ekonomiska läge vill jag inte låna mer pengar.
Kan fogen slitas ut med tiden? Jag har skrubbat hårt på en del ställen och använt en del starka medel men vad bör jag göra här?
Bifogar några bilder där man ser fogen bredvid golvbrunnen, är det risk att man skadar ytskiktet om man inte löser detta?
Det kan vara lagt med för mycket klinkerfix så att fogen inte fått bra fäste eller blivit så tunn att den nötts bort. Skaffa en fogskrapa och skrapa ner så du får dit ett ordentligt lager med ny fog
Produkter som diskuteras: "fogskrapa"
Fogskrapa och fogutjämnare Wolfcraft
Verktygssats för reparation av fogar
189 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara