Hej!

Nyinflyttad i hus. Hallen som har golvvärme under klinkers har tappat lite av sina fogar. Antagligen torkat och förra ägarna dammsugit bort i omgångar.

Vad rekommenderar ni för att fylla på i fogarna mellan klinkers? Kan man köra med silikonfog?

Vh
Joakim

• Grå klinkersgolv i hall med fogar som delvis saknar fyllning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rejäl skrev:
Nej det ska var hårdfog typ:

[länk]
Aha. Dem på byggmax gav mig fel då…

P
J joakimbrodd skrev:
Aha. Dem på byggmax gav mig fel då…
Ja, dom kanske trodde det gällde golvvinkeln mot vägg?
Att tänka på att personalen på Byggmax är varken hantverkare eller utbildade säljare så därav kvaliten på svaret!

• Gilla
joakimbrodd
  • Laddar…
P
Bara att lämna tillbaka och köpa rätt kulör på hårdfog/cementfog..

• Gilla
joakimbrodd
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Bara att lämna tillbaka och köpa rätt kulör på hårdfog/cementfog..
Hur lägger man den typen av fog själv? Vet ni någon vettig video guide eller som jag kan läsa på om? :)

J joakimbrodd skrev:
Hur lägger man den typen av fog själv? Vet ni någon vettig video guide eller som jag kan läsa på om? :)
Det finns åtskilliga instruktionsvideor på youtube om hur man fogar kakel och klinker. Det är tämligen enkelt, och du bör fixa det själv.

• Gilla
joakimbrodd
  • Laddar…
Golvfog torkar inte så man kan dammsuga upp det, antagligen nåt som inte är helt korrekt i golvet. Sitter alla plattor bra? Hur låter dom om du knackar lite på dom?

• Gilla
joakimbrodd
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Golvfog torkar inte så man kan dammsuga upp det, antagligen nåt som inte är helt korrekt i golvet. Sitter alla plattor bra? Hur låter dom om du knackar lite på dom?
Dem som saknar fog bommar lite när man knackar på dem

Då får du nog börja där.

• Gilla
joakimbrodd
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.