52 176 läst ·
157 svar
52k läst
157 svar
Batteridriven dyckertpistol?
Fick vad som känns som världens längsta svar, som jag bara skummat igenom:Robert-san01 skrev:
Dear Fredrik,
Thank you for contactign eBay Customer Service about SENCO F-16S, Cordless Fusion 2-1/2-in 16-Gauge Finish Nailer 6U0001N NEW (item # 390657797571). I'm glad that you consider a purchasing this item and I see here that this item is sent through Global Shipping Program. Don't worry; I'll be glad to tell you more about Global Shipping Program and how this works.
Fredrik, in order to make the buying experience more pleasant and convenient, eBay has launched the Global Shipping Program . When you buy an item listed in Global Shipping Program, you will pay for the customs charges beforehand, and you’ll then receive the item delivered to you.
How does it work?
A seller in they United States decides that they want to make an item available internationally. They have the option to provide Global Shipping Program as one shipping option. That means that you pay for the item, delivery costs and import charges. The seller delivers the item to a shipping hub in their country. A third party provider will then take care of shipping the item to you and handling the customs and related charges that you already have paid.
How does it affect paying?
You’ll see in the checkout flow the item price, shipping fee and import charges. You’ll pay the item normally through PayPal, and your payment will be divided into two parts: one for the seller for the item price and domestic shipping within US, the other for the shipping overseas and import charges.
When you buy an item through the Global Shipping Program, eBay will automatically let you know all the charges that are associated with the purchase. This way you'll know about any customs charges and taxes. You'll be able to see the:
- Item cost
- Shipping total
- Import fees (This includes applicable customs duties, taxes, and third-party brokerage)
How does it affect delivery?
After receiving your payment, the seller ships your item to a US shipping center. Logistics professionals then process the package, complete customs forms, pay applicable import charges, and ship the package to the address that you specified at the time of purchase.
You'll also be able to track your package until final delivery by selecting the universal tracking number (UPAAA00000) located in your My eBay Purchase History. This universal tracking number will show your package location from the seller’s city to your delivery address.
The item you have purchased will be delivered to your registered shipping address by the designated postal service. Like with all your other eBay purchases, nothing changes in the way you make the order on the eBay site. Only now Global Shipping Program is making it easier for eBay members to deal with customs, import, and export, and helps them to ship and receive their items more conveniently.
What happens if I don’t receive the item or it is not as described?
The Global Shipping Program does not change anything in the way you use eBay Resolution Center. You’ll find more information about what to do if you don’t receive your item or if it is not as described by copying this link into a new browser window:
[länk]
In case that you are refunded, you will receive two refunds, as your payment was also made in two parts. Please note that these two refunds might not appear simultaneously in your PayPal account but within a couple of days after you have been issued a refund by the Resolution Center.
Where can I learn more?
You will find more information about the Global Shipping Program by copying the following link to a new browser window:
[länk]
You’ll find more detailed information about Global Shipping Program, including applicable fees, in the terms and conditions:
[länk]
Fredrik, I hope this information is helpful and I was glad I assisted you today. Thank you for being a valuable member of our eBay Global Buying Community, we do appreciate your loyalty. And I hope that you will have more pleasurable trading transactions.
Thank you for choosing eBay, we value your business. Have a great day!
Sincerely,
Elaine F.
eBay Customer Support
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
JetCarrier! 
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
De får det att låta som allt ingår men vill inte svara på om moms ingår (ser verkligen ut som ett klipp & klistra svar).
När jag frågade dem specifikt om momsen så kom det fram att det bara var avgifter som ingick. Problemet som jag ser det är att de blandar ihop avgifter och skatter.
När jag frågade dem specifikt om momsen så kom det fram att det bara var avgifter som ingick. Problemet som jag ser det är att de blandar ihop avgifter och skatter.
Vilka tryckluftsdrivna pickor skulle du rekommender som presterar lika bra som Senco Fusion?verktygsgurun skrev:Fattar fortfarande inte vad TS skall ha en dyr batteridriven spikpistol till ? Jag har själv 2 st 16ga Dewalt batteripickor, 1st Paslode IM50 och 1st IM350 och jag rekommenderar fortfarande kompressor och lång slang. Det är bara om det kräver extra mobilitet som det behövs batteripicka. Bättre att lägga pengarna på ytterligare andra verktyg som man kanske inte hade tänkt att köpa men som hade underlättat vid en husrenovering.
Har haft ett antal både begagnade proffs och nya lågpris och alla har funkat utan problem. Det jag hade tittat på om jag skulle köpa tryckluftsdriven idag är att det finns ett vettigt nosskydd så det inte blir märken i materialet.Anna1984 skrev:
Så köp biltema,classe,Bauhaus eller vad du vill för min erfarenhet är som sagt att de inte krånglar nån av dem.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Har två Bostich somjag köpte i paket med kompressor från USA för typ 1000kr.. Funkar mycket bra. Även Hitatchi gas-pickan gör ett bra jobb.
Har ingen erfarenhet av Fusion så jag kan inte jämföra resultatet, men jag misstänker att båda modellerna gör sitt jobb.
Håller med Verktygsgurn om att nos-skydd är viktiga!
Har ingen erfarenhet av Fusion så jag kan inte jämföra resultatet, men jag misstänker att båda modellerna gör sitt jobb.
Håller med Verktygsgurn om att nos-skydd är viktiga!
Med vettiga nosskydd, menar ni gummibeklädda eller liknande? Har ingen erfarenhet av dessa så jag vet inte vilka som är dåliga resp. bra. Vad ska man titta efter?
Jag är nog mest inriktad på en Senco picka, eftersom de verkar mycket bra. Dock så har ni övertalat mig om att en tryckluft kanske är ett bättre köp än den dyra Fusion versionen. Vilka Senco tryckluftspickor skulle ni rekommendera? Kan i och för sig tänka mig blå bosch också. Jag gillar inte stora märken i listerna så jag tittar främst på 1,2 mm pickor.
Jag är nog mest inriktad på en Senco picka, eftersom de verkar mycket bra. Dock så har ni övertalat mig om att en tryckluft kanske är ett bättre köp än den dyra Fusion versionen. Vilka Senco tryckluftspickor skulle ni rekommendera? Kan i och för sig tänka mig blå bosch också. Jag gillar inte stora märken i listerna så jag tittar främst på 1,2 mm pickor.
Redigerat:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Kolla så den har sådana där "gummin" till nosen alls och att de går att köpa som reservdel. Det var lite bök innan jag hittade till min Hitatchi men då hamstrade jag lite. De nöts inte så mycket utan jag har mer upplevt att de trillar av och man inte hittar dem igen.Anna1984 skrev:Med vettiga nosskydd, menar ni gummibeklädda eller liknande? Har ingen erfarenhet av dessa så jag vet inte vilka som är dåliga resp. bra. Vad ska man titta efter?
Bostich skulle jag säga är lika bra på luft-pickor som Senco. Även Paslode är fina saker som är främst tänkt för proffs. Även om de är mest kända för sina gas/batteri pistoler så har de även luft.
Har kollat lite nu på en Makita AF505 som de hade på Bauhuas. Den kändes bra. Funderar faktiskt på den. Men sen måste en kompressor inhandlas också. Hittade en billig på Jula. Skulle en sån här kompressor räcka till?
http://www.jula.se/kompressor-d-200-24l-1100w-200076
Dom har en Senco S200 på Jula också som även den kändes bra. Nästan samma pris på dem. Vilken skulle ni föredra?
http://www.jula.se/kompressor-d-200-24l-1100w-200076
Dom har en Senco S200 på Jula också som även den kändes bra. Nästan samma pris på dem. Vilken skulle ni föredra?
Redigerat:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Lidl har ett kitt för 995, det kanske kan vara något?Anna1984 skrev:Har kollat lite nu på en Makita AF505 som de hade på Bauhuas. Den kändes bra. Funderar faktiskt på den. Men sen måste en kompressor inhandlas också. Hittade en billig på Jula. Skulle en sån här kompressor räcka till?
[länk]