52 176 läst ·
157 svar
52k läst
157 svar
Batteridriven dyckertpistol?
Så du menar att det som står som 'Import charges: $100,85' i den här annonsen: http://www.ebay.com/itm/SENCO-F-16S...571?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5af504edc3 inte stämmer?Robert-san01 skrev:
Frakten är ju en egen post.
Det står ju även:
Det innebär väl tull och moms, samt andra eventuella avgifter?
Räknar man grovt på pistol och frakt: 2200+400x6%(tull) och 25% (moms) så hamnar vi på 2600+900:- och de 900:- är ju inte helt långt ifrån de $100 som står angivet och kan komma att ändras när man ska betala.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Det stämmer om man ser det ur amerikansk synvinkel. Där betalar msn moms lokalt och inte som vi nationellt. Så du får lägga på minst 25% till då VAT aldrig nämns i texten.FredrikR skrev:Så du menar att det som står som 'Import charges: $100,85' i den här annonsen: [länk] inte stämmer?
Det står ju även:
Räknar man grovt på pistol och frakt: 2200+400x6%(tull) och 25% (moms) så hamnar vi på 2600+900:- och de 900:- är ju inte helt långt ifrån de $100 som står angivet och kan komma att ändras när man ska betala.
Detta är ebays variant av Jetcarrier mfl.
Maila gärna ebay och fråga om VAT ingår.
Surt, då blir ju verkligen Tools-plus.com (som bara vill ha betalt för pistol och frakt) ett mycket intressantare alternativ. 

<edit>
Det är ju dock märkligt att de skriver att
<edit>
Det är ju dock märkligt att de skriver att
When you purchase an item through the Global Shipping Program, you receive international tracking at no additional charge and pay any applicable import charges upfront. There are no additional charges at delivery. You'll see an estimate of the international shipping charges and any import charges in the item listing. The final charges appear at checkout.
Redigerat:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Detta är det svar jag fick från ebay när jag frågade om moms...FredrikR skrev:
"Dear Robert,
Thank you for contacting eBay customer service. My name is Andy, and I would be happy to help you today. From your email, I understand that you would like to know if VAT can be deducted from you invoice. I am glad that you contacted us back about this so we could help you. We appreciate you choosing to buy your items here, and I would be glad to explain this to you.
VAT is not included in the invoice that you pay here on eBay. It only includes the import charges that you need to pay for your country. If you want to have the VAT amount deducted, you will need to contact your local agency. eBay does not have any say with VAT. I would contact your local agency and ask them about getting your amount deducted. They will explain what you can do for this purchase.
I hope this information is helpful. Thank you for choosing to shop on eBay and for giving me the opportunity to assist you today and help resolve this concern. We appreciate your business very much and wish you the best with your future on eBay.
Thank You,
Andy O
eBay Customer Service"
Jag skulle säga att Global shipping program är helt kass. Du kommer också garanterat att åka på moms och tull då det går via en seriös speditör som förtullar allt de skickar igenom. Vill det sig riktigt illa åker du på moms på avgiften också. Posten mfl tar 100kr för att förtulla, nästan 900 som global program tar är ett skämt.
Det finns dock en nackdel till med att beställa från USA och det är reparationer och garantiärenden. Om inget har ändrats på senare tid så tar inte Dewalt i Europa emot maskiner som inte är CE-märkta. Jag råkade ut för det med en sticksåg jag köpte på ebay.com från USA. Som tur var hade jag en polare som i den vevan skulle till staterna så han var snäll nog att svänga förbi ett serviceställe som fixade maskinen på 5 min.Anna1984 skrev:
En refurbished för under 4 000 kr inkl frakt från England:Anna1984 skrev:
http://www.ebay.co.uk/itm/DeWALT-DC...Home_Garden_PowerTools_SM&hash=item5aed21e4e8
Eller en något dyrare ny från ffx, som brukar ta runt 30 GBP för frakten:
http://www.ebay.co.uk/itm/DeWalt-DC...Home_Garden_PowerTools_SM&hash=item51b0af09c6
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Denna skulle jag räkna med kostar ca 4400 innan den är hemma.FredrikR skrev:Så du menar att det som står som 'Import charges: $100,85' i den här annonsen: [länk] inte stämmer?
Det står ju även:
Fattar fortfarande inte vad TS skall ha en dyr batteridriven spikpistol till ? Jag har själv 2 st 16ga Dewalt batteripickor, 1st Paslode IM50 och 1st IM350 och jag rekommenderar fortfarande kompressor och lång slang. Det är bara om det kräver extra mobilitet som det behövs batteripicka. Bättre att lägga pengarna på ytterligare andra verktyg som man kanske inte hade tänkt att köpa men som hade underlättat vid en husrenovering.