Jag har sökt runt lite, men i Tyskland och England verkar det vara MINST 5000-6000 kr.
 
Redigerat:
Anna1984 skrev:
Ah ok. Ja det landar på runt 3500kr. Sen en sån där konverter också. Hur många watt använder den när den laddar?
120W vill jag minnas att laddaren är specad till.
 
Laddtiden borde inte bli så mycket längre med en 100W.. för jag antar det är det enda som påverkas.

Då jag har en FP18MG är jag smått sugen på en Fusion F-16..
Ska nån som har både 16 och 18G picka och kan kortfattat redogöra hur mycket det skiljer storlek på spikskallarna. :)
 
FredrikR skrev:
Laddtiden borde inte bli så mycket längre med en 100W.. för jag antar det är det enda som påverkas.
Du tror inte laddaren eller konverteraren kan brännas sönder?
 
Hmm, såg att om jag bokade in en Fusion från Usa på JetCarrier så tycker dom att Lithiumbatterier måste gå sjövägen hem. Då får man ju vänta flera veckor ju...:screwy:

Kanske varit så länge med Li-batterier, har missat det...
 
nojman skrev:
Hmm, såg att om jag bokade in en Fusion från Usa på JetCarrier så tycker dom att Lithiumbatterier måste gå sjövägen hem. Då får man ju vänta flera veckor ju...:screwy:

Kanske varit så länge med Li-batterier, har missat det...
Åh fasen, det visste jag inte. Har i och för sig ingen brådska ännu dock :-)
 
http://www.tools-plus.com/senco-f18.html $295

Nej, jag kan inte tänka mig att nåt skadas, bara att det lämnas lägre ström/effekt.

Hmmm sjöfrakt låter inte, har ju gått bra med LiIon/LiPo accar förut, men det kanske har kommit nya bestämmelser.
 
FredrikR skrev:
[länk] $295
Det där stället är inte så lätt att handla av utan nån mellanhand. Skickar utomlands, tar PayPal bara från Usa/UK/Canada, typ Visa/Mastercard går bra från hela världen.

Tills dom vill ha en transaktionskod från kortköpet för så gör dom "alltid". Så då ringer du till din bank och frågar efter koden, hemlig såklart...:eek:

Så då återstår papperscheck, finns sånna kvar i Sverige?

Har haft en lång brevväxling med Debbie på det där stället...:thumbdown:
 
nojman skrev:
Det där stället är inte så lätt att handla av utan nån mellanhand. Skickar utomlands, tar PayPal bara från Usa/UK/Canada, typ Visa/Mastercard går bra från hela världen.

Tills dom vill ha en transaktionskod från kortköpet för så gör dom "alltid". Så då ringer du till din bank och frågar efter koden, hemlig såklart...:eek:

Så då återstår papperscheck, finns sånna kvar i Sverige?

Har haft en lång brevväxling med Debbie på det där stället...:thumbdown:
Det där priset hade jag slagit till direkt på. Men det går alltså inte? Om vi är fler som vill beställa kanske dom mjuknar lite?
 
nojman skrev:
Det där stället är inte så lätt att handla av utan nån mellanhand. Skickar utomlands, tar PayPal bara från Usa/UK/Canada, typ Visa/Mastercard går bra från hela världen.

Tills dom vill ha en transaktionskod från kortköpet för så gör dom "alltid". Så då ringer du till din bank och frågar efter koden, hemlig såklart...:eek:

Så då återstår papperscheck, finns sånna kvar i Sverige?

Har haft en lång brevväxling med Debbie på det där stället...:thumbdown:
Vad jag gjort för att kunna handla vid såna tillfällen är att regga ett Paypalkonto som pekar på min brevlåda hos reship.com, paketet går dit, ofta fri frakt inom US, reship ligger i Portland, Oregon, en stat med bra skatteregler. Behövs ett separat kreditkort och mail för att kunna ha ett till paypal konto.

Varorna levereras dit, reship plockar bort onödig information som fakturor för några tior extra, man får själv ange varuvärdet och leveranssätt till Sverige. Dom har även utan anmodan strykit transportkostnaden på tullfakturan.
 
nojman skrev:
Det där stället är inte så lätt att handla av utan nån mellanhand. Skickar utomlands, tar PayPal bara från Usa/UK/Canada, typ Visa/Mastercard går bra från hela världen.

Tills dom vill ha en transaktionskod från kortköpet för så gör dom "alltid". Så då ringer du till din bank och frågar efter koden, hemlig såklart...:eek:

Så då återstår papperscheck, finns sånna kvar i Sverige?

Har haft en lång brevväxling med Debbie på det där stället...:thumbdown:
Har handlat från dom ett par ggr för nåt år sen, utan problem.
 
FredrikR skrev:
Har handlat från dom ett par ggr för nåt år sen, utan problem.
Hur betalade du?
 
nojman skrev:
Hur betalade du?
Mastercard - 20091203
En Senco FP18MG. :)
 
FredrikR skrev:
Mastercard - 20091203
En Senco FP18MG. :)
Så det funkade att ange en svensk adress och betala med Mastercard?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.