52 176 läst ·
157 svar
52k läst
157 svar
Batteridriven dyckertpistol?
Hm, då räcker inte den där konvertern till. Då springer det iväg ännu mer om man måste hitta någon kraftigare.FredrikR skrev:
Antar att det måste bli en sån här då:
http://www.kjell.com/sortiment/el/s...e/230-v-till-110-v/230v-110v-konverter-p44098
Redigerat:
Laddtiden borde inte bli så mycket längre med en 100W.. för jag antar det är det enda som påverkas.
Då jag har en FP18MG är jag smått sugen på en Fusion F-16..
Ska nån som har både 16 och 18G picka och kan kortfattat redogöra hur mycket det skiljer storlek på spikskallarna.
Då jag har en FP18MG är jag smått sugen på en Fusion F-16..
Ska nån som har både 16 och 18G picka och kan kortfattat redogöra hur mycket det skiljer storlek på spikskallarna.
Hmm, såg att om jag bokade in en Fusion från Usa på JetCarrier så tycker dom att Lithiumbatterier måste gå sjövägen hem. Då får man ju vänta flera veckor ju...:screwy:
Kanske varit så länge med Li-batterier, har missat det...
Kanske varit så länge med Li-batterier, har missat det...
Åh fasen, det visste jag inte. Har i och för sig ingen brådska ännu docknojman skrev:
http://www.tools-plus.com/senco-f18.html $295
Nej, jag kan inte tänka mig att nåt skadas, bara att det lämnas lägre ström/effekt.
Hmmm sjöfrakt låter inte, har ju gått bra med LiIon/LiPo accar förut, men det kanske har kommit nya bestämmelser.
Nej, jag kan inte tänka mig att nåt skadas, bara att det lämnas lägre ström/effekt.
Hmmm sjöfrakt låter inte, har ju gått bra med LiIon/LiPo accar förut, men det kanske har kommit nya bestämmelser.
Det där stället är inte så lätt att handla av utan nån mellanhand. Skickar utomlands, tar PayPal bara från Usa/UK/Canada, typ Visa/Mastercard går bra från hela världen.FredrikR skrev:
Tills dom vill ha en transaktionskod från kortköpet för så gör dom "alltid". Så då ringer du till din bank och frågar efter koden, hemlig såklart...:eek:
Så då återstår papperscheck, finns sånna kvar i Sverige?
Har haft en lång brevväxling med Debbie på det där stället...
Det där priset hade jag slagit till direkt på. Men det går alltså inte? Om vi är fler som vill beställa kanske dom mjuknar lite?nojman skrev:Det där stället är inte så lätt att handla av utan nån mellanhand. Skickar utomlands, tar PayPal bara från Usa/UK/Canada, typ Visa/Mastercard går bra från hela världen.
Tills dom vill ha en transaktionskod från kortköpet för så gör dom "alltid". Så då ringer du till din bank och frågar efter koden, hemlig såklart...:eek:
Har haft en lång brevväxling med Debbie på det där stället...![]()
Vad jag gjort för att kunna handla vid såna tillfällen är att regga ett Paypalkonto som pekar på min brevlåda hos reship.com, paketet går dit, ofta fri frakt inom US, reship ligger i Portland, Oregon, en stat med bra skatteregler. Behövs ett separat kreditkort och mail för att kunna ha ett till paypal konto.nojman skrev:Det där stället är inte så lätt att handla av utan nån mellanhand. Skickar utomlands, tar PayPal bara från Usa/UK/Canada, typ Visa/Mastercard går bra från hela världen.
Varorna levereras dit, reship plockar bort onödig information som fakturor för några tior extra, man får själv ange varuvärdet och leveranssätt till Sverige. Dom har även utan anmodan strykit transportkostnaden på tullfakturan.
Har handlat från dom ett par ggr för nåt år sen, utan problem.nojman skrev:Det där stället är inte så lätt att handla av utan nån mellanhand. Skickar utomlands, tar PayPal bara från Usa/UK/Canada, typ Visa/Mastercard går bra från hela världen.