Stefan N skrev:
Du får ju ett moment till då du måste se till att du har gas hemma. Med bara batteri så får du på sin höjd ladda lite först.
Ja det är ju en nackdel, men hur presterar den i övrigt jämfört med F18?

Anna1984 skrev:
Jag tycker att bägge verkar intressanta. Har ju en budget på 2500 så Gt65 borde hamna lite över den med moms om den inte går upp mer.
Jag tycker det verkar dumsnålt (mot dig själv som ska använda den) att inte sträcka budgeten till vad en ny Fusion kostar från USA.
En gaspistol behöver även göras rent, och det är lite pyssel och tillkommer lite cleaner, något du slipper med med Fusion.

45min laddtid mot 2h.

Men hur är det med laddaren om man köper en Fusion från USA? Räcker det med en adapter?
Har du någon länk till en bra firma i USA som säljer Fusion?

Nej, 110V på dom.

Stefan N skrev:
Nej, 110V på dom.
I sådant fall måste man köpa en separat laddare. Men går det att ladda batterierna med en 220V laddare eller är dom gjorda för 110V laddaren?

Batterierna är 18v och går att ladda i en europeisk laddare.

Det kommer nog bli en Senco F-18 om jag hittar en begagnad till bra pris. Priset i USA är helt ok, men då måste man ju köpa en ny laddare som minst kostar 1000kr.
Får hålla utkik på begagnadmarknaden. Dock har jag knappt sett några begagnade till salu tyvärr,

Anna1984 skrev:
Det kommer nog bli en Senco F-18 om jag hittar en begagnad till bra pris. Priset i USA är helt ok, men då måste man ju köpa en ny laddare som minst kostar 1000kr.
Får hålla utkik på begagnadmarknaden. Dock har jag knappt sett några begagnade till salu tyvärr,
En 230->110V converter bör ju funka, Kjell.com har från 299:-

FredrikR skrev:
2-2500:- för en Fusion.
~3000:- ny från USA ink frakt o tull.

Har för mig de äldre Senco gaspistolerna fått kritik, för nåt.. minns inte.
Vet inte heller hur gammal GT65RHS modellen är, men kolla så den inte kommer med NiCd accar om den verkar intressant. 6V batteri tyder på icke LiPo/LiIon.
Vart hittar du en Fusion för runt 3000 kr inklusive frakt och tull?

Stefan N skrev:
[länk]
Fast det där var en F16, måste väl vara någon tidigare modell?

Stefan N skrev:
Den länkar fel, denna är det. [länk]
Ah ok. Ja det landar på runt 3500kr. Sen en sån där konverter också. Hur många watt använder den när den laddar?

3379:- för pistolen, kanske finns billigare ändå nånstans?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.